Brus i barnebursdag

Guri Malla

Forelsket i forumet
"Må" man liksom det? skal ha barnebursdag her på lørdag, og hadde tenkt til å servere saft, da barna aldri får brus hjemme... Hva har dere gjort som har hatt 4 årsdag med bhg-barn?

Er det fest så er det brus ja... [:)]

Nei man må jo ikke ha det,kan ha saft ...=)
Eller vann med sitron i ,agurkskiver eller noe sånt...=)
Gjøre det litt festlig..
Ha isbiter som er forma som ting,eller sånne plastisbiter som man kan bruke om igjen som er forma som ting..=)

vi begynte faktisk med brus i eldstes bursdag når ho begynte på skolen.ellers har vi servert saft,og juice av alle slag.

Hadde ikke servert brus dersom dette ikke var vanlig for de barna. Hadde kanskje heller kjøpt juice-bokser eller noe annet "gøy" [:)]

Man må jo ikke..........farris blandet i litt eplejuice er jo godt og sprudlende[;)]

du kan jo kjøpe sånne saftbokser, det er jo superstas blant barn[:)] ingen som kommer til å savne brus

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha brus? Sånn mtp sukker så er jo ikke saft sunnere... [&:]

ORIGINAL: gira

Man må jo ikke..........farris blandet i litt eplejuice er jo godt og sprudlende[;)]

Ja eller vanlig jucie det er deilig [:D]

Disse kan jo være et alternativ, er jo blandet ut med vann så de er ikke så konservert

Saft og juice er faktisk ikke så veldig mye bedre enn brus som de fleste tror.

Kjøp sånn der friskus flaske til gjestene [:D]
Sikkert morsomt for de å drikke [;)]

Vi skal snart ha 4-årsdag her i huset.
Setter vel frem noe brus, men det er bare de voksne som drikker.

Barna foretrekker jo juice og vann (og melk)

Jeg kunne godt servert saft! [:)]

Ein MÅ ikkje ha det, nei. Vi har gjort litt forskjellig. Har ofte kjøpt ein juice-boks kvar til ungane, meierienes eple-juice stort sett. men som oftast har vi hatt ein del voksne på besøk samtidig, og til dei blir det jo servert brus. Så ungane har nok stort sett fått i seg både juice og brus. 

ORIGINAL: Labambie

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha brus? Sånn mtp sukker så er jo ikke saft sunnere... [&:]

Enig! Er ikke kullsyren som gjør brusen usunn..

Jeg hadde unngått både saft og brus jeg[8D]
Kjøpt litt juice istedet, evt blandet ut en stor pakke eplejuice med litt vann

DET lurer jeg på også,er så lei av alle de som skyr brus som pesten,men "forer" barna sine med saft.

De får vanligvis ikke saft heller... Drikker vann til vanlig, og jeg synes saft er bedre med tanke på syren i brusa på tennene. (Mulig det bare er en myte at saft er bedre...?) Jeg kjøpte en sånn lerums husholdningssaft men redusert sukkerinnhold, kjøper aldri saft så visste ikke helt hva jeg skulle ta så da falt valget på den:)

Back
Topp