Brunt blod/brun utflod

pineapple

Elsker forumet
Etter å ha fortalt de vordende besteforeldre, tante og onkel ikveld, kom jeg hjem til et trist syn. Det var en god del brun utflod/gammelt brunt blod i trusa. Kommer også en del når jeg tørker meg (beklager detaljene) Har hatt litt vondt i ryggen og litt smerter i magen, men det har jeg hatt så si hele svangerskapet, men kjenner det kanskje enda litt bedre nå. Er alt håp ute?
Sitter her og bare gråter, aner ikke hva jeg skal gjøre. Må vell kontakte lege imorgen....
Noen som har opplevd lignende? uff, var ikke slik d skulle gå....

uff skjønner at det er tungt for deg, jeg har ikke noe erfaring på det pungtet. Er første gang jeg er gravid. Men ta kontakt med legen i morgen så får du vite om det er noe galt enten ved HCG prøver eller ultralyd. Du får ha lykke til og sender deg en varm klem og håper på det beste..

at det er brunt betyr at det er gammelt blod... skjønner at du er bekymra.. men prøv å ta det med ro og ta kontakt med lege/jordmor hvis du fortsetter å blø eller er bekymra. at man har vondt i magen og ryggen er like vanlig som å ikke ha det og siden du har hatt det hele tida er det sikkert ikke noe å være redd for. klem

Skjønner du er bekymra, men at det er brunt, betyr at det er gammelt, og det er egentlig et godt tegn! Det er iallefall det jeg har fått vite med legen... Når jeg har mistet har det kommet friskt rødt blod.. Mye, og gjort vooondt! [&:] Har bare økt i mengde...

Håper virkelig det er falsk alarm!! Men ALDRI kjekt med slikt!! Krysser fingrer, og sender deg en laaang god klem!!

så lenge det ikke er friskt blod og du ikke får VELDIG vondt i magen så er det nok ingen fare [:)] tror nok du kan ta det med ro jeg!!

Takk for svar alle sammen! Er litt betryggende og høre at flere også har opplevd dette og alt har gått bra. Har søkt over alt på internett (dumme meg) og funnet ut at det også kan være en tegn på MA!? så blir jo så klart nervøst av slikt..... Har prøvd å ringe det vikarierende legesentret i over en halv time uten hell. Endte med å sende en melding. Så venter nå bare på svar.
Har kommet litt brunlig utflod også idag, ellers har jeg ikke noe mer vondt enn normalt (tror jeg). Håper virkelig at alt går bra. Det var så utrolig trist å komme hjem med den lykkefølelsen over å fortalt det til familie, for så å oppdage at lykken kan bli kortvarig....

det trenger så absolutt ikke å være MA.... jeg har hatt det 2 ganger og ingen av gangene hadde jeg noe brun utflod eller smerter! så tenk positivt du! [:)]

off stakkars deg! skjønner godt du er redd.
men som de andre sier her, trenger det ikke være noe farlig.
krysser alt jeg kan for at alt er bra!

ååh, så snille dere er [:)] Takk for mange gode ord! Er fortsatt redd, men føler meg litt mer beroliget. Har ikke fått svar fra legekontor, men tenker mer og mer at jeg kanskje ikke har behov for en legetime. Satser på at det ikke kommer noe mer nå og håper og tror at alt skal gå bra :)

Uff, det har kommet mer brun utflod iløpet av dagen, og nå kunne jeg også skimte litt friskt blod...
Fikk time til legen kl 13.20 imorgen, gruer meg skikkelig.....

hei pineapple.
Uff, det der vet jeg alt om. det er ikke noe gøy å plutselig oppdage blod i trusa og på dopapiret når man er gravid...
Intimt spørsmål/tankevekker - hvis dere har hatt sex en av de siste dagene, så kan det være derfor du har begynt å blø også. Cervix/livmorhalsen er ekstremt følsom når man er gravid, og dermed veldig lett blødende.
Da jeg hadde en SA for 3 år siden, så begynte det med sporblødning, brunt, og murringer i magen. men smertene tiltok raskt og det samme gjorde blødningen. Og selve sa'en var ekstremt smertefull. SÅ du vil nok ikke være i tvil hvis det er det som skulle skje nå. Men jeg synes uansett du skal dra til legen din og få han/hun til å henvise deg til gynekolgisk poliklinikk på sykehuset du hører til, så du kan få en ultralyd og et ordentlig svar. så slipper du å gå i uvisshet, det er jo terror..

Da jeg gikk gravid med mitt første barn, så hadde jeg også blødninger 3 ganger, alle gangene med 4 ukers mellomrom - da mensen liksom skulle vært hvis jeg ikke var gravid... Legen mente det kunne komme av at kroppen på en måte ikke skjønte den var gravid og dermed hadde månedlige småblødninger der mensen skulle vært... Da også var det svake murringer i livmoren nemlig.

SÅ det trenger ikke være noe galt!!
Men for ditt eget hod og sinn sin skyld, synes jeg du skal kreve å få legetime kjapt også få en ultralyd...!
merker du noe annet forresten? er symptomene som du evt har hatt fortsatt tilstede?

Lykke lykke til! håper alt kommer til å gå bra!!

Pernille

pS: Nå så jeg at du skal til legen idag ja.... LYKKE TIL!!!!

Håper ikke det er en SA/MA på gang, men at alt er bra med lille spiren din:)

For min del har brun utflod betydd både SA/MA, og absolutt ingenting.
Når jeg har hatt SA`ene mine har de begynt med bittelitt brun utflod, og masse fersk blod rett etterpå, og helt sinnsyke smerter. De smertene hadde du merket! De er ikke vanlige "svangerskaps-vonter".
MA`en min begynte også med brun utflod, men det stoppet fort opp igjen. Kom ikke noe blod da.
Dette svagerskapet hadde jeg masse brun utflod de første ukene. Også litt blod. Men legen min på Volvat hadde sett en blodansamling på UL, så jeg var litt forberedt:) Og vi har sett hjertet slå 3 ganger etter dette, så denne gangen betydde det ingenting.

Skal krysse fingrene for at alt går bra med lille spiren din!

Back
Topp