Brunost

Sandslottet

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Sommerspirene 2025
Ba mannen kjøpe brunost, og han kjøpte en, men ikke den jeg mener er orginalen. Vi er dermed uenige om hvilken som er orginalen Gravide meg ble jo ikke helt happy med den som endte opp i kjøleskapet Hvis jeg ber deg kjøpe orginal brunost, hvilken kjøper du da? Gjerne legg ved bilde/link

Ba mannen kjøpe brunost, og han kjøpte en, men ikke den jeg mener er orginalen. Vi er dermed uenige om hvilken som er orginalen Gravide meg ble jo ikke helt happy med den som endte opp i kjøleskapet Hvis jeg ber deg kjøpe orginal brunost, hvilken kjøper du da? Gjerne legg ved bilde/link

Hos oss er brunosten gudbrandsdalsost, men hjemme til mor er det fløtemysost, og hos Svigers er det geitost. Så vi sier alltid hvilken brunost vi vil ha :joyful: brunost er jo så mangt.

Den originale brunosten var vel mer som prim, vel...

Google litt: "Det er budeia Anne Hov fra Gudbrandsdalen som får æren av produktutviklingen." ifølge wikipedia...

Gudbrandsdalsost

Vedlegg

• C73F99FB-FBA3-446C-A4EF-99C6170A7F65.png
    C73F99FB-FBA3-446C-A4EF-99C6170A7F65.png
    937,1 KB · Visninger: 10
Original brunost for meg er den som blir kalt Gudbrand. Den har rød emballasje, uavhengig av om den kommer fra Tine eller Synnøve Finden:)
Hvis jeg ønsker noe annet må jeg spesifisere til enten: Fløtemysost (den orange som er mildere, med mye mer sukker) eller: geitost (den blå, som er skarpere i smak, og som utelukkende er laget med geitost, ikke blanding av ku og geit) :)

G35 er den vanlige ja, men jeg spiser bare fløtemysost.

.... Nå fikk jeg lyst på brunost....... Har ikke spist det på 5 år, minst :hilarious:
Det er visstnok veldig god kilde til jod! Så jeg begynte å spise mer av det og prim da jeg fant ut at jeg var gravid. Har egentlig sett på det som litt usunt pålegg, men nå spises det med god samvittighet :D

Det er visstnok veldig god kilde til jod! Så jeg begynte å spise mer av det og prim da jeg fant ut at jeg var gravid. Har egentlig sett på det som litt usunt pålegg, men nå spises det med god samvittighet :D
Det var jo et godt poeng! Blir brunost i morgen! Matlysta forsvant helt i helga, så det var litt digg å kjenne at jeg VIRKELIG har lyst på noe:laughing002

Denne tråden påvirket meg, jeg har spist fløtemysost på brødskiva i dag. For første gang på mange år :hilarious:

Back
Topp