Brunlig blod

September16

Glad i forumet
Er ca 6 uker på vei.Fikk litt brunsktig blod i dag.var bare litt,men er dette et tegn på abort? Burde jeg ringe lege vakten eller vente?

Det har jeg hatt flere ganger denne graviditeten, og det har heldigvis gått veldig bra:) Jeg hadde to polypper på livmorhalsen som gjorde det. Fikk fjerna de, og problemet forsvant:) Er i dag 12+1 og hører hjertelyden med doppler hver kveld:)

Lykke til!:)

Umulig å si. Men brunt blod er oftere ufarlig enn friskt blod i det minste:) ingen poeng i å ringe lege nå, er ikke noe de kan gjøre uansett. Hvis det tar seg opp kan du ta en tur til lehenog høre om å få ta blodprøve for å måle hcg:) se det an, men det høres helt ufarlig ut:)

Trenger ikke å være noe å bekymre seg over, men om det vedvarer eller blir rødt ville jeg ringt lege for å måle hcg-stigning. Hvis du jobber kan det hende de anbefaler at du holder deg i ro hvis du blør mye, det gjorde svigersøster (ivf-baby, så fikk ekstra oppfølging da). Hun hadde flere runder med blødninger, og det gikk bare bra.

Kommer ingenting nå heldigvis

Brunt blod er gammelt blod, så mest sannsynlig er det rester fra da egget festet seg, eller en blodåre som har brista.
Hvis det kommer masse friskt rødt blod så er det mer grunn til bekymring.

Back
Topp