brun utflod????

2.Gangsmamma

Glad i forumet
hei jenter. har hatt noe brun utflod. stoppet nå, var bittelitt ?? noen som har hatt det?? kan det være noe galt??

Hei hei! jeg har hatt det to ganger og ganske mye hver gang men det er visst helt normalt og ufarlig. Jeg registrerte også at det kom dagene rundt da jeg skulle hatt mensen så kan jo være fordi eggstokkene fortsatt har litt av de hormonene som gjør at man får eggløsning. Jordmor sa at eneste grunn til bekymring var hvis man hadde friskt blod så je tror ikke du trenger og bekymre deg[:)] I tillegg sa hun også at mange opplevde å få litt blod på papiret når man tørket seg og at dette også var veldig vanlig fordi slimhinnene er ekstra følsomme og såre. Så slapp av, du og ta kontakt med legen dersom du skulle begynne å blø rennende, friskt blod.

Litt brun utflod tror jeg ikke er farlig. Det er visst vanlig. Har hatt det og litt rødt denne gangen, og det vil vise seg på ultralyd i morgen (den tredje ultralyden) om alt fremdeles er slik det skal være.

Men det er litt skummelt at jordmødre sier at det eneste som er skummelt er friskt blod. Da jeg opplevde MA i forrige svangerskap var det eneste tegnet mørk brun utflod, hadde ikke antydning til friskt blod. Vil ikke skremme noen, men anbefaler å ta kontakt med lege/gynekolog også ved vedvarende brunlig utflod.

Ja man skal jo ta kroppen sin seriøst, det er helt sikkert. Er bra vi kan dele erfaringer og informasjon her inne for det er alltid forskjell fra person til person. Ja, når du sier det med MA og brun utflod, så er jeg enig i at det er dumt av jordmor og si at det ikke er noe å bekymre seg for[&:]

jeg hadde litt brunlig utflod i begynnelsen av svangerskapet:) har ingenting nå:)

Jeg har blødd friskt blod og alt er fortsatt bra med barnet. Men har fått to UL da..

phu.... så godt å høre, nå ble jeg så glad at jeg sitter å griner faktisk. griner jo for ingenting om dagen, heeeeeelt merkelig. ikke kommet noe mer nå så da håper jeg alt er bra. vesle jenta mi på 3 år sa istad "mamma, hvis jeg blir stor hun mente nok å si når jeg blir stor , bare da begynte jeg å sippe da. uten å vise det til henne stakar hehe. men men sånn er det vel masse masse hormner.

ja det er virkelig godt å dele erfaringer her inne og det som er så bra er at man alltid får svar. så gode dere er på å skrive svar. :-)

Jeg har også opplevd det samme, men tror det er normalt... Ringte såklart legevakten, men så lenge det ikke vart friskt blod, veldig mye eller vondt skulle jeg ikke bekymre meg :)

Back
Topp