Brun utflod og graviditet?

Hello_Cupcake

Elsker forumet
Noen som har opplevd dette uten at det ender i SA/MA?

Jeg er ikke så veldig langt på vei enda, men har i går og i dag hatt bittelitt brun utflod. Syns også det kommer litt "luft" fra kjeden.

Jeg har en jente fra før og i forrige svangerskap blødde jeg aldri noe. Dessuten var jeg veldig kvalm sist gang.

Nå er jeg ikke kvalm i det hele tatt, har bare litt ømme bryster. Er det et dårlig tegn at jeg ikke er kvalm?

Hadde brunt utflod maaaaange ganger.
Første gang i uke 5, siste gang i uke 36.
( Endel ganger mellom de to )

Hadde både brun utflod, frisk blødning og magesmerter, men det gikk supert!:) Fikk beskjed om at der friske blodet var noen blodkar som hadde sprengt, noe som visstnok er vanlig siden hele underlivsområdet er fyllt med mer blod enn vanlig når man er gravid. Men blør du friskt bør du likevel gå til lege!:)

Jeg hadde brun utflod i uke 6 og uke 8-9. Fikk konstatert MA i uke 9+4.
Denne gangen blødde jeg friskt rødt blod i uke 9. Men denne gangen har det gått bra[:)]

Har desverre dårlig erfaring ang dette[&o] men kanskje det blir anderledes for deg[;)]

ORIGINAL: Mamalou

Har desverre dårlig erfaring ang dette[&o] men kanskje det blir anderledes for deg[;)]

Sign!

Var å pirket litt opp i der, blir jo drit stressa.

Etter 3. gang pirk kom det litt ferskt blod også [:o]

Vet ikke om jeg har irritert litt, men uansett så har det ikke kommet noe blod i trusa, bare på fingeren og litt på papiret.

Det er vel 50% sjangse egentlig, enten så er det ingenting eller så er det SA siden det ganske ofte starter på samme måte!

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Hello_Cupcake

Vet ikke om jeg har irritert litt, men uansett så har det ikke kommet noe blod i trusa, bare på fingeren og litt på papiret.

Det er vel 50% sjangse egentlig, enten så er det ingenting eller så er det SA siden det ganske ofte starter på samme måte!

Pirket du deg i høna med fingeren? Ja uansett,så ikke få panikk[;)] Om du har vært oppi greiene med en finger så er det nok bare noen blodkar som har bristet[;)]

hahahhaha ja faktisk

flere ganger også vet du.... panick jeg nei [X(]

men er det så lett å briste blodkar da?

Jeg mistet vannet i uke 14 og hadde brun utflod i noen dager. Hadde friskt blod den dagen jeg mistet vannet. Var på ultralyd og underlivsjekk, der fikk jeg vite at jeg hadde både friskt og gammelt blod i skjeden, og ultralyden viste det var nesten ingenting fostervann igjen og legen ville ikke si noe om sjansen på at ting kunne gå bra.

Låg i strekk 1 uke på sofaen og drakk enorme mengder med vann, var på ny ultralyd 8 dager etterpå,(vondt å vente så lenge) der såg alt fint ut. Fostervannet var tilbake og babyen sparkte og sugde på tommelen. Har hatt en dag etter dette med brun utflod(liten mengde), og ikke noe siden.

Snart 17 uker på vei og ser fram til ny ultralyd den 24.september.
Ønsker deg masse lykke til, og var jeg deg så ville jeg ringt legen og bedt om å få en underlivsjekk!

Pirket du deg i høna med fingeren? Ja uansett,så ikke få panikk[;)] Om du har vært oppi greiene med en finger så er det nok bare noen blodkar som har bristet[;)]

hahahhaha ja faktisk

flere ganger også vet du.... panick jeg nei [X(]

men er det så lett å briste blodkar da?

*Fnis* Ja det er utrolig lett. Jeg blødde fra nesen bare jeg snøt meg. Og veldig mange begynner å blø litt etter sex og får skikkelig panikk og sier "Nå blir det ikke mer på deg før jeg er 12 uker!" Det trenger ikke være noe farlig. Og HVIS du skulle miste,så er det fori det er noe gale med fosteret[;)] Jeg ynes du skal prøve å slappe litt av (og vi vet at DET ikke er lett[8D]) Men prøv å tenk at det som skjer det skjer. Jeg skal krysse alt jeg har for deg og håpe at spiren kniper seg fast inni der[:D]

Takk [:D][:D]

og helt sant det du sier med at hvis det skjer så er det en grunn for det.

Har blødd i begge svangeskapa mine, det først endte med at det blei konstatert MA i uke 11. Denne gangen blødde jeg to ganger med en uke mellomrom i uke 6 og 7 trur jeg og nå bare venter jeg på å hilse på den lille inni her[:)] Mange som blør og ikke mister... Du kan nok få en ultralyd for en sjekk om blødningen ikke stopper.

Nå kommer det bittelitt rødt blod også, så jeg begynner å tvile litt nå.

Ikke så mye at jeg trenger truseinnlegg da, men må nok bare se det ann.

Hadde en del brun utflod i begynnelsen av snagerskapet mitt, var livredd å gruet meg til å tørke meg hver gang jeg haddde vært på do.. Men det ga seg når jeg var 20 uker:)
Nå er jeg snart 34 uker og bare gleder meg til å møte prinsessa mi :)

Prøv å ta det med ro å ikke tenk så mye på det, jeg fikk beskjed av legen og jordmor at det var normalt med litt rød brun utflod i svangerskapet og det trenger ikke bety noe...
Som Lissyjane sier så vis du mister så er dte noe galt med fosteret, og dte har ikke noe med den brunlige utfloden å gjøre...

Gled deg over graviditeten å prøv å ta dte med ro :-) masse lykke til[:)]

Back
Topp