Brun utflod i uke 9

Siaaaaa

Flørter med forumet
Hei,

Jeg er idag 9+4 på vei, og har denne uken sett brun utflod på papiret hver gang jeg er på do. Merker at det lukter litt vond også. Er det flere som har opplevd brun utflod eller lignende rundt uke 9/10?
Jeg har første svangerskapskontroll hos fastlegen på mandag, har derfor ikke kontaktet lege tidligere. Har fått time på tidlig ultralyd på Ahus i mars, kan man be om å få timen litt tidligere?

Vet at man ikke får gjort så mye om en SA har startet, men dette er første gang jeg er gravid og er under 30 år, finner det veldig rart om jeg skal gå gjennom en SA:((

Hei,

Jeg er idag 9+4 på vei, og har denne uken sett brun utflod på papiret hver gang jeg er på do. Merker at det lukter litt vond også. Er det flere som har opplevd brun utflod eller lignende rundt uke 9/10?
Jeg har første svangerskapskontroll hos fastlegen på mandag, har derfor ikke kontaktet lege tidligere. Har fått time på tidlig ultralyd på Ahus i mars, kan man be om å få timen litt tidligere?

Vet at man ikke får gjort så mye om en SA har startet, men dette er første gang jeg er gravid og er under 30 år, finner det veldig rart om jeg skal gå gjennom en SA:((
Hvordan er symptomene dine?
Kan det være en gammel blødning fra fks sex eller annen anstrengelse?

For min del betydde dessverre brun utflod over flere dager i uke 8/9 dessverre en MA. :confused: Men da forsvant alt av symptomer i tillegg også. Har du symptomer på graviditet? Brun utflod er like vanlig som uvanlig, og i de fleste tilfeller er det helt uskyldig!:)
En otul skal vel være i bestemte uker, men har du råd/mulighet ville jeg bestilt en privat en i mellomtiden!:happy:

Det har det vart hele uka sier du? Har du hatt kramper eller andre smerter, som ikke er gravidmurringer?

Det jeg har erfart er at brun utflod relativt raskt går over i friskt blod og så smerter om det er SA/MA. Men som det blir nevnt over her er det jo ulike erfaringer på dette.

Hadde også en frisk blødning i mitt vellykkede svangerskapet som førte med seg brun utflod som luktet funky i ukevis etterpå.

Håper dette er uskyldig❤️

Symptomene mine har ikke vært så ille helt fra start. Har kun hatt ømme bryster, og litt kvalme når jeg ble sulten på starten. Men denne kvalmen forsvant også i uke 6. Jeg har kun mindre mat lyst og ømme bryster nå, men brystene er også mindre ømme nå.
Magesmerter hadde jeg mye på starten, det ga seg rundt uke 5-6. Har hatt litt murringer i magen de siste dagene som minner meg om starten av graviditet.

Har heller ikke hatt sex den siste uka..
skjønner at det er vanskelig å si noe, er bare litt bekymret. Og å dra til en privat gynekolog nu e bare mer skremmende, da jeg er redd for å få dårlige nyheter:(

Jeg har brun, rosa og rød utflod ved tørk. Har hatt det i flere uker. Hadde det i begge mine tidligere graviditeter, og det gikk bra. Kjenner allikevel på jeg blir litt stresset og nervøs. Skal på UL i morgen, så da får vi fasiten…:Heartpink

Sniker litt

Å være under 30 og førstegangsgravid er dessverre ingen garanti for å ikke minste. Det er mange unge som mister selv om risikoen øker med alderen.

Jeg blødde litt friskt blod i en dag og litt brunt i to påfølgende dager mellom uke 9-10. Da leste jeg at man kunne oppleve en blødning rundt uke 9 når morkaken tok over. Siden jeg hadde opplevd en MA får så gikk jeg rett i kjelleren selv. Leste mye på nett og det meste jeg fant som handlet om en begynnende SA var at fra første blødning så tok det seg opp innen rimelig kort tid, stort sett i løpet av en dag, men ellers innen et par dager. Det finnes jo alltid unntak da, men det var ganske gjennomgående.

Det er litt vanskelig med symptomer på den tiden du er for det er ganske vanlig at mye begynner å avta fra uke 9-12. Jeg mistet symptomene mellom uke 8 og 9 med første min og hun blir snart 4 år så det trenger ikke bety noe.

Det at du ikke har begynt å blø mer eller har smerter vil jeg si er et godt tegn! Vil anbefale deg å bestille en time til privat ultralyd for hvis det ikke er liv lenger er det greit å vite det, og hvis det er liv så er det fint å slippe denne bekymringen!

Har ei venninne som spottet brunt, husker ikke hvilken uke det var, men tror kanskje det var rundt 10-11, alt gikk fint der også, men vet ikke hvor mye eller hvor lenge det varte.

Så det kan fremdeles gå bra!

Symptomene mine har ikke vært så ille helt fra start. Har kun hatt ømme bryster, og litt kvalme når jeg ble sulten på starten. Men denne kvalmen forsvant også i uke 6. Jeg har kun mindre mat lyst og ømme bryster nå, men brystene er også mindre ømme nå.
Magesmerter hadde jeg mye på starten, det ga seg rundt uke 5-6. Har hatt litt murringer i magen de siste dagene som minner meg om starten av graviditet.

Har heller ikke hatt sex den siste uka..
skjønner at det er vanskelig å si noe, er bare litt bekymret. Og å dra til en privat gynekolog nu e bare mer skremmende, da jeg er redd for å få dårlige nyheter:(
Skjønner at det bare er skremmende å gå til gynekolog nå, men er det ikke bedre å få et svar nå, enn å vente på samme svar i flere uker til? Og er jo alt bra, (noe det sannsynligvis er), så får du også slappet av mye tidligere! :Heartpink

Tusen takk for fine svar dere❤️ Jeg skal til legen på mandag får målt hcg osv, også tar jeg å bestille meg en time til privat ultralyd.
Jeg har ikke sett noe utflod siden imorrest, så har litt håp igjen i meg.
Oppdaterer når jeg har vært på ultralyd og lege

Hei,

Jeg var også under 30 når jeg hadde 2 SA og 1 mnd etter fylt 30 gikk jeg igjennom 1 EX.U og er gravid igjen nå for 4 gang i uke 10, foreløbig går alt som det skal :Heartred

Er ikke uvanlig og oppleve SA, det betyr at kroppen rydder opp selv og at det kan ha vært noe feil med fosteret som gjør at det ender i SA, kromosomsvikt eller lignende.

Men hvis du er bekymra og føler noe er galt da ringer du inn for og høre om tidligere UL eventuelt privat, jeg hadde tidlig UL I uke 7 og uke 8 nå skal jeg på UL 1 mars da er jeg rundt 12/13 uker på vei.

Hei,

Tror ikke alderen din har noe å si desverre. Jeg er 28 og har mistet 4 ganger, og fått 4 barn innimellom :) er noe som kan skje med alle desverre..

Når det kommer til brun utflod har det for meg vært et dårlig tegn.. MEN, med nr 4 gikk det bra! Denne gangen har jeg også hatt brun utflod av og på i en uke, men fikk se et bankede hjerte på ultralyd tirsdag <3 har fortsatt en dårlig følelse.. men er ingenting å gjøre med det enn å vente å se..

Det er ikke uvanlig at man utvikler bakteriell vaginose under graviditet grunnet endret flora i skjeden. Og det vil visstnok gi en merkbar lukt.
Håper du får god hjelp hos legen både ang. blodet, lukten og bekymringene:)

Hei,

Sniker. Har lest at morkaken tar over i uke 9, og at noen opplever en liten blødning pga det. Jeg hadde tre runder med brun utflod i forrige svangerskap, og det gikk helt fint :) og selv om det ikke er noen garanti at du er under tretti (finnes jo ingen garantier tross alt), så stemmer det at risikoen øker med økende alder. Lykke til :Heartred

Statestikken er på din side- men kroppene til alle er forskjellig. Det er dessverre veldig vanlig å gå igjennom sa/ma. Men heldigvis så blir de fleste gravide igjen og får beholde. Håper spiren er i orden ihvertfall. Klem❤️

Hadde også rødt/brunt utflod sist søndag og litt mandag. Ingen smerter og ikke hatt blødning siden. Jeg håper det er morkaken bare siden jeg hver graviditet har hatt morkaken liggende foran mormunnen. Uke 10+4 nå så skal på UL mandag så da får jeg svaret. Er fortsatt utrolig kvalm så håper det er gode nyheter. Har opplevd 2 MA så gikk også litt i kjelleren først :sorry: Lykke til!

Oppdatering: Er i uke 10+2 idag og va hos legen idag. Ble først beroliget med at brun utflod e helt vanlig og at jeg ikke trenger å bekymre meg.. men henviste meg til et sjekk på ultralyd ved Ahus, da jeg ikke skulle på tidlig ultralyd før i mars.
Der var det dessverre ingen gode nyheter.. viste seg at fosteret ikke har utviklet seg på 2 uker, og regnes ikke som levedyktig. Ble dessverre SA på meg, og skal ikke skjule det gjør ondt :((

Oppdatering: Er i uke 10+2 idag og va hos legen idag. Ble først beroliget med at brun utflod e helt vanlig og at jeg ikke trenger å bekymre meg.. men henviste meg til et sjekk på ultralyd ved Ahus, da jeg ikke skulle på tidlig ultralyd før i mars.
Der var det dessverre ingen gode nyheter.. viste seg at fosteret ikke har utviklet seg på 2 uker, og regnes ikke som levedyktig. Ble dessverre SA på meg, og skal ikke skjule det gjør ondt :((
Ånei! Det skulle jo ikke gå sånn :( ❤️

Ånei, det var skikkelig trist å lese... Mengodu du fant ut av det nå og ikke gikk til mars før du fant det ut :Heartred Håper prosessen går greit og ønsker deg masse lykke til :Heartred

Huff det der er helt forferdelig å stå i! Føler sånn med deg❤️
Håper du får god oppfølging videre.

Det var leit å høre :( God klem til deg :Heartred

Back
Topp