Brun utflod etter svømming/ bading

Mulig gammel blødning som kommer nå fordi du har svømt og anstrengt kroppen kanskje? Jeg hadde en gammel blødning dagen etter jeg hadde hatt en svært stressende dag.
Hei!
Har du det bra nå? Har blødningen gitt seg? Ga det seg etter en dag?

Jeg skal ta kontakt med fastlegen for å finne ut hva som er årsaken til blødningen! Mistenker at det er fra såret de lagde for egguthenting, men det burde egentlig ha grodd fint da det ble gjort i september!

Hei!
Har du det bra nå? Har blødningen gitt seg? Ga det seg etter en dag?

Jeg skal ta kontakt med fastlegen for å finne ut hva som er årsaken til blødningen! Mistenker at det er fra såret de lagde for egguthenting, men det burde egentlig ha grodd fint da det ble gjort i september!
Ja, jeg er 26+5 i dag. Hadde en miniblødning i uke 20 og, alt var bra da og :) begge ga seg etter en dag.

Ja, jeg er 26+5 i dag. Hadde en miniblødning i uke 20 og, alt var bra da og :) begge ga seg etter en dag.
Idag kom jeg meg hjem igjen og følte meg straks bedre igjen. Ingen blødning siden kom hjemmet igjen :happy: Men skal en tur til fastlegen likevel imorgen. Så bda du har det bra tross blødninger...

Godt å høre at hjertelyden var fin :Heartpink

Ville bare si ifra om at boblebad er frarådet under graviditet. Blir litt varmt for fosteret.

Mange ulike meninger om det.
Mange mener fosteret kan bli overopphetet. Men jeg tenker og at alt med måte. Men vil bare informere om risikoen..

Vi er enig med alt med måte :) Ville bare kommentere siden du skrev at det var frarådet å ta boblebad som gravid, og det stemmer jo ikke.

Man kan ta boblebad og lignende, bare man tar forholdsregler og viser moderasjon. Skal en del til for at fosteret blir overopphetet, spesielt om man tar forholdsregler. Kan lese mer om forskning på dette området f.eks på nhi sin hjemmeside.

Her henter fra artikkel om myter i svangerskap:
"Myte: Boblebad er skadelig for gravide.

FAKTA:
Annelie Skare, jordmor ved Oslo Jordmor og Kvinnesenter: Jeg vil ikke fraråde det, selv om mange gravide dropper boblebadet. Generelt skal man være forsiktig med badstu og sol, på grunn av høye temperaturer, men for gravide begrenser det seg selv hvor lenge man orker å være i varmen. Så lenge vannet ikke har gått, er det heller ingen fare for infeksjon.

Avdelingsdirektør i Helsedirektoratet, Henriette Øien: Det kan være ubehagelig å være lenge i varmen når man er gravid, men utover det, er det ingen fare."

Godt å høre at hjertelyden var fin :Heartpink

Ville bare si ifra om at boblebad er frarådet under graviditet. Blir litt varmt for fosteret.
Hei!
Takk for at du tenkte på dette med boble bad etc. Men det jeg gjorde var å være i en basseng som har ca 33 grader i vannet og det bobler litt i vannet samtidig!
Men etter det som har skjedd må jeg være forsiktig! Mulig min Morkake også ligger litt for langt ned utifra UL som kan forårsake risiko for små blødninger!

Hei!
Takk for at du tenkte på dette med boble bad etc. Men det jeg gjorde var å være i en basseng som har ca 33 grader i vannet og det bobler litt i vannet samtidig!
Men etter det som har skjedd må jeg være forsiktig! Mulig min Morkake også ligger litt for langt ned utifra UL som kan forårsake risiko for små blødninger!

Da trenger du ikke å tenke på varmen fra vannet ihvertfall. Håper det går greit med deg :Heartpink

Da trenger du ikke å tenke på varmen fra vannet ihvertfall. Håper det går greit med deg :Heartpink
Hei! Ja det går kjempe bra :)Fikk også igår på uke 15+6 vite kjønn (DET BLIR EN GUTT:dummy::angel13 ) og gutten har det supert og det er viktigste!

Hei! Ja det går kjempe bra :)Fikk også igår på uke 15+6 vite kjønn (DET BLIR EN GUTT:dummy::angel13 ) og gutten har det supert og det er viktigste!

Åå, så gøy :dummy: Gratulerer så masse :Heartblue

Back
Topp