Brun saus *hjelp*

dundun

Glad i forumet
Hvordan lager dere hjemmelaga brun saus??[:D][:D]

snør, mel, buljong, vann, nsalt, pepper , sukker kulør og litt fløte![;)]

ORIGINAL: silsol

Oj, der en sikkert go'... [8|] Her bruner vi bare smøret til det er mørkt, har i halvparten med mel, rører godt en stund så det får tjuknet, og har i vann og lar det koke, og litt salt (evt. litt buljong.. [;)])

Først 2 spiseskjeer smør som du smelter ,ha så oppi 2 spiseskjeeer hvetemel,dette bruner du,så sper du med passe vann ca 3 dl eller mere ettersom,så har du oppi toro sukker kulør.

sånn tror jeg sambo og lager, men om vi ikke har fløte så bruker han creme fraiche og kraft fra kjøtt om det er

og vi bruker IKKE snør , men smør[8D]

Er det en ny måte å lage saus på?????[:D]

Jeg bruker pose som basis jeg og så bruker jeg kraften av det vi skal ha til å spe ut med og bruker i tillegg brunost og fløte[:)]

ORIGINAL: *Plomma*

Smelter smør og har i mel, så sper jeg ut med vann til den blir passe tykk. Så har jeg i sukkerkulør for å få brun farge (liker ikke å svi den brun for da smaker den herk).
Så har jeg i buljongterning om jeg ikke har kraft fra annet kjøtt, så krydrer jeg med salt og pepper og annet krydder jeg ønsker.

samme her,

ORIGINAL: Tvilling74

Er det en ny måte å lage saus på?????[:D]

Jeg bruker pose som basis jeg og så bruker jeg kraften av det vi skal ha til å spe ut med og bruker i tillegg brunost og fløte[:)]

Det er det jeg pleier og,men tenkte jeg skulle prøve meg fra bunnen av [:D]
Mange gode tips her,så da er det vel bare og prøve seg[:D]

Back
Topp