brukte madrasser?

Anede

Elsker forumet
Har fått ånt en vugge av ei venninne og det følger med madrass.. kan jeg bare rense den eller burde jeg kjøpe ny?

om hun har hatt en gulpe unge, eller det har vert andre uhell i den ville jeg investert i en ny el eventuelt overmadrass...vist ikke så hadde jeg brukt den jeg. skal selv ha brukt madrass i sprinkelseng.

Jeg har hørt at man aldri skal bruke samme madrass som er brukt av andre når det gjelder til babyer. Madrassen er jo slitt etter forrige "eier" + at hvis man bruker en madrass andre barn har gulpet i så kan det øke faren for krybbedød pga noen stoffer som kommer fra gammel gulp.. for meg høres det litt ekstremt ut, men det er det jeg har hørt i hvertfall..

ORIGINAL: Linn_83

Jeg har hørt at man aldri skal bruke samme madrass som er brukt av andre når det gjelder til babyer. Madrassen er jo slitt etter forrige "eier" + at hvis man bruker en madrass andre barn har gulpet i så kan det øke faren for krybbedød pga noen stoffer som kommer fra gammel gulp.. for meg høres det litt ekstremt ut, men det er det jeg har hørt i hvertfall..

det har eg og hørt,eg ville kjøpt nye eg.

jeg var aldri inne på tanken å bruke brukt madrass eller dyne, det er så mye astma og allergi i familien. det hjelper sikkert med overmadrass, men det er vel ikke så dyrt med en ny en tror jeg. (fikk alt fra en kommende mormor)

Vi har brukt madrass i kurven som er arvet(den kan abre brukes de tre første månedene). I sprinkelsengen har vi ny madrass.

om det er en ordentlig madrass så kan jeg ikke skjønne at det ikke skal holde å rense den... da er den jo helt ren, og fri for gamle "baselusker" - om det er skumgummi ville jeg ikke brukt den, da gammel skumgummi avgir gasser som kan være farlig..

jeg hadde også brukt madrass først.. men etter å ha lest litt på krybbedød siden, så kjøpte jeg ny. det koster ikke mange kronene for en ny madrass.. og det kommer jo et splittert nytt menneske til verden. ville tro den fortjener det..

Hørte at krybbedødforeningen anbefalte nye madrasser pga gulp og bakterier etc men også pga luftinga i madrassen... Når den er "nedligget" puster de dårligere.... Vet ikke.. var bare det jeg hørte så jeg kjøpte ny..

Back
Topp