Brukte gaver

Kjøper ikke brukt til andre, selv om jeg er veldig glad i bruktmarked, loppis og finn.no! Så jeg har ikke noe i mot det. Det er ikke kun fordi det er billig, men liker måten å tenke på.

Men må si jeg blir skuffet når vi bare får brukte ting i julegave og bursdagsgave fra svigers til datteren vår. Kjøpt på loppis stort sett. Det er fordi det er gaver og det synes jeg man skal kjøpe nytt. Hvert fall til andre.

Til egne barn, partner og nær familie (mamma/pappa) kunne jeg gjort det, om det var noe de ønsket seg og det var i god stand. Men ikke ellers. Kommer an på hva det er :-)

Nei kjøper ikke brukte gaver

Så lenge det er fint brukt, hva er problemet med gjenbruk?
Jeg kunne godt gitt det til mine barn. Kjøpte et dukkehus med alt tilbehør til fireåringen for 700kr av en kollega som sikkert hadde kostet mellom 5 og 10 000 totalt fra butikk. ;) Kunne knapt se at det hadde blitt lekt med.

Last edited:
Synns ikke det er noe særlig. Jeg hadde aldri gitt det og jeg hadde ikke satt pris på om mine barn fikk det.

Kunne sikkert gjort det til egne barn

Så lenge det er fint brukt, hva er problemet med gjenbruk?
Jeg kunne godt gitt det til mine barn. Kjøpte et dukkehus med alt tilbehør til fireåringen for 700kr av en kollega som sikkert hadde kostet mellom 5 og 10 000 totalt fra butikk. ;) Kunne knapt se at det hadde blitt lekt med.
Helt enig - til egne barn kan jeg fint kjøpe/gi noe brukt dersom det er i god stand, f.eks fikk datteren vår på to det gamle dukkehuset mitt i bursdagsgave nå nylig - moren min hadde gitt dukkehuset en god vask og så kjøpt nye møbler til det, og det var megapopulært :)

Ja til egne barn:) før har jeg kjøpt Brio togbane, lego, duplo og en trailer fra Carsfilmene ;) Veldig fornøyd både mor og barn.

Jeg tenker at det er et godt alternativ for en som sliter med økonomien for å kunne få gi det man aller helst ønsker.
Selv gjør jeg ikke det, fordi jeg ikke er i den situasjonen at jeg må:) Hadde noen gitt meg eller mine barn en brukt gave, så ville jeg nok satt pris på gaven. Alternativet for mange er feks å ikke komme i selskap, og det er en mer uttenkelig tanke for meg.

Jeg kunne nok gjort det hadde det vært helt krise økonomisk. Men er muligheten der til å gi nytt så gjør jeg heller det :) syns det er stas :D

Helt enig - til egne barn kan jeg fint kjøpe/gi noe brukt dersom det er i god stand, f.eks fikk datteren vår på to det gamle dukkehuset mitt i bursdagsgave nå nylig - moren min hadde gitt dukkehuset en god vask og så kjøpt nye møbler til det, og det var megapopulært :)

Jenta mi ble også skikkelig glad :) Barn ber ikke akkurat om å få se kvitteringen ;)

Back
Topp