Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: SweetCherry
jeg prøvde det, men likte det ikke så jeg tok heller den nederste delen av belte bak ryggen slik at jeg kun hadde den belte delen som går over brystet[:)]det var heller ikke anbefalt å bruke gravid belte[8|]
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
Nei, det gjorde jeg ikke.
ORIGINAL: Candykikk
nei brukte ikke..
ORIGINAL: Pearl
jeg prøvde det, men likte det ikke så jeg tok heller den nederste delen av belte bak ryggen slik at jeg kun hadde den belte delen som går over brystet[:)]det var heller ikke anbefalt å bruke gravid belte[8|]
Sorry to say, men det er
nr 1 : LIVSfarlig
nr 2: ulovlig bruk av bilbelte - hadde dere blitt stoppet hadde du fått bot..
Hva tror du hadde skjedd i en kollisjon??????? Nytter ikke at magen ikke får press når hele overkroppen får ALT presset....
ORIGINAL: IdaK
Sorry to say, men det er
nr 1 : LIVSfarlig
nr 2: ulovlig bruk av bilbelte - hadde dere blitt stoppet hadde du fått bot..
Hva tror du hadde skjedd i en kollisjon??????? Nytter ikke at magen ikke får press når hele overkroppen får ALT presset....
Sign! Sannsynligvis var det mye farligere for både mor og barn å "trikse" med beltet på den måten!!
ORIGINAL: IdaK
Ja, jeg gjorde det. Ifølge Trygg Trafikk er man like sikker uten også, men jeg synes det var mer komfortabelt med. [:)]
ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: Panzerpels
Nei. Gravidbelte øker komforten, ikke sikkerheten.
Der tar du feil[;)] Jeg har selv vært i en kollisjon i uke 26 og hadde det ikke vært for det beltet,så hadde det ikke gått så bra med LJ. En på mamma sin jobb hadde mistet sin om hun ikke hadde brukt dette beltet. Legevakten anbefaler dette beltet. Så det er tull at det ikke øker sikkerheten.
ORIGINAL: mammamilla
Jepp, brukte det alltid!!
Begynte litt før uke 12, siden livmoren kommer over skambeinet rundt ca uke 12.[:)]
ORIGINAL: Panzerpels
Nei. Gravidbelte øker komforten, ikke sikkerheten.
Der tar du feil[;)] Jeg har selv vært i en kollisjon i uke 26 og hadde det ikke vært for det beltet,så hadde det ikke gått så bra med LJ. En på mamma sin jobb hadde mistet sin om hun ikke hadde brukt dette beltet. Legevakten anbefaler dette beltet. Så det er tull at det ikke øker sikkerheten.
Det finnes ingen studier som beviser at dette beltet har noen funksjon.. Hvordan forklarer du det? Burde være rimelig enkelt å bevise eller??
At noen sier at det virker er ikke det samme som AT det virker, det er jo ingen som kan si hva som ville skjedd om man hadde brukt det vanlige beltet (korrekt selvsagt) istedet. Jeg har jobbet i akuttmottak og tatt i mot gravide som har vært i kollisjon og ikke EN lege har bemerket at den gravide burde ha brukt slikt belte... Beviser det noe? Nei, men det gjør ikke ditt utsagn heller...
Det var rimelig enkelt for både meg og kollegaen til mamma[;)] Jeg kan jo ikke svare for "alle" de gravide du har tatt i mot. Ikke for hvordan de ble påkjørt heller. Men jeg vet hva de har sagt på legevakten her,og hva legene der du har jobbet sier eller ikke,det driter jeg i. Men jeg er rimelig sikker på at kollegaen til mamma er sjeleglad for at hun brukte dette beltet,når selv legevakten sa at det er alt for få som bruker det og at hadde hun vært en av dem og hatt beltet over magen,så hadde ikke fosteret hennes overlevd så langt som hun var på vei. Du har vel ingen grunnlag til å uttale deg på vårt mottak sine vegne.