brukte du gravid belte under graviditeten?

Jepp!
Begynte vel i uke 8, hvis jeg ikke husker feil.
Iallefall tidlig!

ORIGINAL: SweetCherry

jeg prøvde det, men likte det ikke så jeg tok heller den nederste delen av belte bak ryggen slik at jeg kun hadde den belte delen som går over brystet[:)]det var heller ikke anbefalt å bruke gravid belte[8|]

Sorry to say, men det er
nr 1 : LIVSfarlig
nr 2: ulovlig bruk av bilbelte - hadde dere blitt stoppet hadde du fått bot..

Hva tror du hadde skjedd i en kollisjon??????? Nytter ikke at magen ikke får press når hele overkroppen får ALT presset....

ORIGINAL: sogn78

jepp, begynte i uke 8 kanskje[:)]

Jepp,jeg brukte det!
Skal vel egentlig bruke det fra uke 8 (?) eller noe,men jeg fikk ikke rota meg til å kjøpt før uke 12 eller no.

nei brukte ikke..

Ja, det gjorde jeg! Fra uke 8. Husker jeg rullet det sammen eller la noe oppå for at folk ikke skulle se det. Hehe.

Jeg leste en artikkel om ei gravid jente som hadde på seg et slikt under kollisjon, og etter det er jeg overbevist om at et slikt belte øker sikkerheten. ALT for å beskytte den lille i magen!!

Nei

ORIGINAL: Pearl

jeg prøvde det, men likte det ikke så jeg tok heller den nederste delen av belte bak ryggen slik at jeg kun hadde den belte delen som går over brystet[:)]det var heller ikke anbefalt å bruke gravid belte[8|]

Sorry to say, men det er

Hva tror du hadde skjedd i en kollisjon??????? Nytter ikke at magen ikke får press når hele overkroppen får ALT presset....

Sign! Sannsynligvis var det mye farligere for både mor og barn å "trikse" med beltet på den måten!!

ORIGINAL: IdaK

Sorry to say, men det er

Sign! Sannsynligvis var det mye farligere for både mor og barn å "trikse" med beltet på den måten!!

My point exactly.. Håper virkelig ingen gjør dette da det virkelig kan gå forferdelig ille om noe skulle skje og da ville man ønsket i ettertid (om man i det hele tatt overlever) at man hadde festet beltet slik det skal..

ORIGINAL: IdaK

Ja, jeg gjorde det. Ifølge Trygg Trafikk er man like sikker uten også, men jeg synes det var mer komfortabelt med. [:)]

Ja, bruker dette. Syns det rette og slett er mer behagelig og få beltet vekk fra magen.
Husker ikke hvilken uke jeg begynte i, men var tidlig i hvertfall.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Panzerpels

Nei. Gravidbelte øker komforten, ikke sikkerheten.

Der tar du feil[;)] Jeg har selv vært i en kollisjon i uke 26 og hadde det ikke vært for det beltet,så hadde det ikke gått så bra med LJ. En på mamma sin jobb hadde mistet sin om hun ikke hadde brukt dette beltet. Legevakten anbefaler dette beltet. Så det er tull at det ikke øker sikkerheten.

Det finnes ingen studier som beviser at dette beltet har noen funksjon.. Hvordan forklarer du det? Burde være rimelig enkelt å bevise eller??
At noen sier at det virker er ikke det samme som AT det virker, det er jo ingen som kan si hva som ville skjedd om man hadde brukt det vanlige beltet (korrekt selvsagt) istedet. Jeg har jobbet i akuttmottak og tatt i mot gravide som har vært i kollisjon og ikke EN lege har bemerket at den gravide burde ha brukt slikt belte... Beviser det noe? Nei, men det gjør ikke ditt utsagn heller...

ORIGINAL: mammamilla

Jepp, brukte det alltid!!
Begynte litt før uke 12, siden livmoren kommer over skambeinet rundt ca uke 12.[:)]

ja, brukte det [:)] husker ikke når jeg kjøpte det.

ORIGINAL: Panzerpels

Nei. Gravidbelte øker komforten, ikke sikkerheten.

Der tar du feil[;)] Jeg har selv vært i en kollisjon i uke 26 og hadde det ikke vært for det beltet,så hadde det ikke gått så bra med LJ. En på mamma sin jobb hadde mistet sin om hun ikke hadde brukt dette beltet. Legevakten anbefaler dette beltet. Så det er tull at det ikke øker sikkerheten.

Det finnes ingen studier som beviser at dette beltet har noen funksjon.. Hvordan forklarer du det? Burde være rimelig enkelt å bevise eller??
At noen sier at det virker er ikke det samme som AT det virker, det er jo ingen som kan si hva som ville skjedd om man hadde brukt det vanlige beltet (korrekt selvsagt) istedet. Jeg har jobbet i akuttmottak og tatt i mot gravide som har vært i kollisjon og ikke EN lege har bemerket at den gravide burde ha brukt slikt belte... Beviser det noe? Nei, men det gjør ikke ditt utsagn heller...

Det var rimelig enkelt for både meg og kollegaen til mamma[;)] Jeg kan jo ikke svare for "alle" de gravide du har tatt i mot. Ikke for hvordan de ble påkjørt heller. Men jeg vet hva de har sagt på legevakten her,og hva legene der du har jobbet sier eller ikke,det driter jeg i. Men jeg er rimelig sikker på at kollegaen til mamma er sjeleglad for at hun brukte dette beltet,når selv legevakten sa at det er alt for få som bruker det og at hadde hun vært en av dem og hatt beltet over magen,så hadde ikke fosteret hennes overlevd så langt som hun var på vei. Du har vel ingen grunnlag til å uttale deg på vårt mottak sine vegne.

Du tok ikke poenget mitt ser jeg.. At DU sier at legene sier at man bør bruke det, og at JEG sier at jeg aldri har hørt en lege si det selv etter en kollisjon er irrelevant.. Poenget er at det finnes ikke EN eneste test som viser at dette beltet har noen slags funksjon utover komfort... Så da kan du og jeg mene akkurat det vi vil, så lenge man ikke kan dokumentere at dette beltet har en funksjon utover komfort kan man velge helt selv om man vil eller ikke vil bruke det.. Men da pga KOMFORT og ikke SIKKERHET...
Den dagen det kommer en test som sier at JA, dette beltet redder liv og alle gravide bør bruke det DA skal jeg selvsagt begynne å bruke det.. Men før den tid velger jeg å la være og heller feste beltet godt ned under magen og stramme godt rundt hofta...

Back
Topp