brukte du gravid belte under graviditeten?

dolly duck

Elsker forumet
Må bare spørre, for lurer på om det er mange der ute som bruker det/har brukt det.

fra hvilken uke startet du?

Nei brukte det ikke her, tenkte ikke over det jeg da.

Jepp![:)]

Husker ikke når jeg begynte med det da..

Jeg brukte det ikke. Men det er jo viktig at man har den nederste delen på hoftene da, og ikke på magen. Krasjet heldigvis aldri, så jeg kan ikke si annet enn at det gikk bra[;)]

Ja, jeg gjorde det. Ifølge Trygg Trafikk er man like sikker uten også, men jeg synes det var mer komfortabelt med. [:)]

Nei, jeg følte det var bortkastede penger all den tid det ikke er bevist at disse beltene har noen som helst effekt i en evt kollisjon (ref trygg trafikk). De er kun for komfort, og jeg synes det er helt greit så lenge jeg drar beltet godt ned under magen og strammer godt over hofta....

Nei, det gjorde jeg ikke.
ringte trygg trafikk og det har ikke så mye mer med sikkerhet å gjøre, mest med komfor.
men det er viktig om man bruker vanlig belte å legge det ned mer mot låret.

Sitat fra trygg trafikk
Tester utført ved VTI i Sverige ( www.vti.se ) viser at disse gravisbeltene ikke har noen effekt, verken positiv eller negativ, på risikoen for skader på mor eller foster i en evt. kollisjon.

Dvs at vi ikke fraråder å bruke det, og noen vil kanskje synes at det blir mer behagelig å bruke bilbeltet med denne. Komfort er med andre ord eneste grunn til å bruk den. Vi anbefaler å bruke beltet på vanlig måte men legge hoftedelen ned under magen (når magen har begynt å vokse).

Kjøpte det tidlig da vi dro på lang biltur i sommer, men etter turen har det blitt liggende godt pakket ned i en eske på loftet gitt[&:][:D]

Jepp, brukte det alltid!!
Begynte litt før uke 12, siden livmoren kommer over skambeinet rundt ca uke 12.[:)]

Jupp, begynte vel i uke 8 eller noe....

ORIGINAL: Pearl

Nei, jeg følte det var bortkastede penger all den tid det ikke er bevist at disse beltene har noen som helst effekt i en evt kollisjon (ref trygg trafikk). De er kun for komfort, og jeg synes det er helt greit så lenge jeg drar beltet godt ned under magen og strammer godt over hofta....

Brukte det fra jeg fant ut at jeg var gravid [:)]

Ja, det gjorde jeg[:D] Fra uke 15 kanskje?? Var ikke så mye utom huset og i bil før den tid.... Kvalm og kasta opp... Begynte og bruke det da magen datt fram litt[;)] Fikk lånt et fra søstren min

jeg prøvde det, men likte det ikke så jeg tok heller den nederste delen av belte bak ryggen slik at jeg kun hadde den belte delen som går over brystet[:)]

det var heller ikke anbefalt å bruke gravid belte[8|]

Back
Topp