Brukte dere lang tid på å bli gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Slutta på pillen og venta 6 mnd før vi prøvde for å vere sikker på at alle hormonane var ute av kroppen, det var dei definitivt for blei gravid på første forsøk :) hadde ikkje "planer" om å bli gravid så fort, var tenkt å få vår/sommerbarn, men det var ikkje enkelt å planlegge viste det seg ;) vi er veldig heldige, vi trudde begge at dette kom til å ta lang tid!

Førstegangs - Desemberbaby <3

Sluttet på pillen i november 2012. Slet med å få normal syklus. Den kom i juli. Gravid august 2013 men mistet i oktober. Kroppen slet veldig med å nå normal rytme igjen. Den kom i mars og da satt spiren med en gang. Hurra :-D

Med første tok d 3 år så sjokket var ganske stort når eg stod med positiv test 1 pp denne gangen :P

Svangerskapet mitt regnes fra den dagen jeg sluttet med p-pillene, så nei. Vi var visst ganske heldige - og den satt på første forsøk, enda vi prøvde å unngå desemberbaby (var forsiktige den mnd, men tydeligvis ikke forsiktige nok:b)

Nr.1: Uplanlagt :)
Nr.2: 7-8 pp (måneder) :)
Nr.3: 5-6 pp ( Tok det veldig med ro og testet ikke etter eggløsning eller noe sånt ) :)

Absolutt ikke, blir gravid bare av å riste litt på trusa.. men sliter med å få spirene til å sitte. Nr. 1 ble til etter 7 forsøk, nr 2. klaffet etter bare en SA (er 2 mndr til termin da)

Ble gravid 4 mnd etter p pille slutt. Men med en mann som jobber i Nordsjøen og som ALLTID var ute på jobb rundt el, så satt vel spira på det første skikkelige forsøket :)

Nei :P Tre måneder med første. Med andre var det et enkelt "ops"-tilfelle. Blir vel p-pillebarn neste, tenker jeg.

Gikk litt for fort her. Prøvde i 3 år med forrige, så turte ikke å vente for lenge med å prøve denne gangen. Men den satt på 2 pp

Jeg føler vi prøvde for evig, men det var vel egentlig bare snakk om rett over et år. Begynte å prøve i des 12, og fikk endelig gynekologtime til sjekk i april 14, men da fant jeg ut at jeg var blitt gravid en uke før jeg skulle inn til timen! :)

Hehe nei :p med de første tvillingene regnes graviditeten fra dagen vi ble sammen :p slutta på pilla for jeg blødde så lenge, og hadde gått såpass mye uten prevansjon tidligere, så tenkte at jeg sikkert hadde litt vanskelig for å bli gravid eller ikke kunne bli det.. men jammen kunne jeg ikke det :D

Med dette tvillingsettet så hadde jeg ikke rukket å starte på noe enda (og siden sengeaktiviteten var meeeget lav så stressa jeg ikke med det) eldste tvillingene var vel ca 7 mnd da jeg ble gravid igjen, så det var litt sjokk, lite planlagt men veldig gøy ^^

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hehe nei :p med de første tvillingene regnes graviditeten fra dagen vi ble sammen :p slutta på pilla for jeg blødde så lenge, og hadde gått såpass mye uten prevansjon tidligere, så tenkte at jeg sikkert hadde litt vanskelig for å bli gravid eller ikke kunne bli det.. men jammen kunne jeg ikke det :D

Med dette tvillingsettet så hadde jeg ikke rukket å starte på noe enda (og siden sengeaktiviteten var meeeget lav så stressa jeg ikke med det) eldste tvillingene var vel ca 7 mnd da jeg ble gravid igjen, så det var litt sjokk, lite planlagt men veldig gøy ^^

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
For en koslig historie! Det mangler iallefall ikke på fruktbarhet! :D Selv om jeg kan tenke meg det ble litt sjokk for dere. ;)

7mnd med denne :-) 1 år med nr 1 :-) så ble veldig glad det gikk "så fort" denne gangen :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp