Brukte/bruker barnet ditt smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Hun brukte smokk ifra hun var 10 dager gammel og frem til for kort tid siden. Er 3 mnd nå. Plutselig var det stopp.

Min gutt på 5uker koser seg med smokk. Han bruker ofte meg som smokk, så da er det greit med litt avlastning[emoji85]

Min gutt på 5uker koser seg med smokk. Han bruker ofte meg som smokk, så da er det greit med litt avlastning[emoji85]
Jeg er bare LITT misunnelig. Her fikk jeg se gleden og nytten av smokk ifra 10 dg gammel og inntil nylig så var det stopp. 3 mnd nå.

Ingen av ungene (hhv 3.5 og 1 år gamle) har brukt smokk, aldri vært noe savn for vår del. Syns det er på tide å slutte med smokk når de fyller tre år.

Her er det totalt smokkenekt [emoji28]
Men helt greit da det ikke er mye tommelsutting ennå heller, men hu er bare 4mnd :)

Her bruker begge barna smokk. Eldstemann bruker kun smokk ved soving og lei seg han er nå snart 4 år. Vår datter på 4 mnd bruker også smokk.

Storebror på 2,5 bruker smokk på natta og hvis han sover på dagen. Skal prøve å slutte ila sommeren, ved hjelp av kaptein sabeltann :)

Prøvde iherdig, men til ingen «nytte»...men det var helt grei, vi har klart oss utmerket uten[emoji4] (Snart 2 år, og har aldri brukt tommelen heller)

Fra nyfødt til ca 2,5 år. Fikk som oftest kun smokk til søvn, og når han var syk som kos. Hadde ikke behov for den på slutten med mindre han så den og da begrenset vi oftere bruken av den.

Back
Topp