Brukte/bruker barnet ditt smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Bruker barnet ditt smokk, eller har brukt?
Når er det på tide å slutte med smokken syns du? :)

Eldste brukte, men sluttet av seg selv da han var ca et år. De to yngste har aldri villet ha.

Eldste brukte smokk og sluttet med den litt før han ble 3 :) Leverte smokkene til Kaptein Sabeltann :)

Minste bruker smokk :) Håper han skal være ferdig med den rundt 2-2,5 års-alder :)

Storebror brukte aldri smokk, lillebror har alltid vært veldig glad i smokken. Vi begrenser den til bruk ved trøst og sovetid. På tide med smokkeslutt i det de fyller 3, synes vi. :)

Min bruker smokk, men bare til soving, og noen ganger til trøst. Er konsekvent på å ikke la han gå rundt med den i munnen ellers. Regner vel med smokkeslutt rundt den alderen andre nevner her. Får ta det som det kommer. Liker veldig godt idéen om å gi den til Kaptein Sabeltann eller lignende [emoji4]

Alle mine 3 har brukt smokk. Og regner med at nr 4 også kommer til å ville det,men vet jo aldri[emoji5]

Bruker smokk, jeg vurderte å ikke tilby smokk, men så var det den forskningen rundt krybbedød da...

Er bare 6 mnd så tenker ikke på smokkeslutt enda.

Alle mine tre har brukt smokk, og de sluttet vel rett før 3 år[emoji2]

Eldste brukte smokk til hun var rundt 3 år.

Mellomste er 2,5 tenker prøve å få han til å gi smokkene til kaptein sabeltann i sommer, men spørs om han er klar.

Minste på 8 mnd bruker ikke smokk, hun foretrekker puppen!

For tennene og språket sin del så tenker jeg at det er greit å slutte når de er 3, men er nok ikke bare bare å gjøre det!
Blir vel litt som for de som røyker, snuser, drikker pepsi max o.l, er en avhengighet og noe man koser seg med og slapper av med, for noen er det null stress å slutte, for andre er det knall hardt!

Største brukte smokk og sluttet når hun var 2,5år, da bet hun hull i smokkene så vi turte ikke å la henne da de lengre.

Lillegutt på 1,5 år bruker smokk og skal få bruke det lenge fortsatt, syns det er på tide å slutte når de er 3 år

Alle mine har brukt smokk. Når dem skal sove, og ved trøst. Dem 3 første sluttet til dem ble 3 år. Noe jeg også skulle med nr 4 men, da hun hadde så sterkt suttebehov og en Lillesøster som bruker tutt sa tannlegen at vi kunne drøye til Max 4 år. Hun tydde nemlig til tommelen når hun ikke fikk smokk :eek:
Venter nr 6 nå, og håper han også vil ta smokk :D

Nei... vi fulgte rådet fra sykehuset og ventet til hun var over 2 uker gammel. Da var det for seint. Prøvde med mange forskjellige smokketyper men hun tok ingen av dem

Eldste brukte smokk til han var 1,5 år, sluttet selv :)
Mellomste og minste ville/vil ikke ha og det er jeg igrunn glad for:)

Min lille har brukt smokk fra dag 1, har ikke påvirket ammingen på noen måte :) hun er bare 11 uker, men kommer til å redusere bruken av smokk når hun begynner i barnehagen, da skal hun kun få den til lur og natten tenker jeg. Vi får se når vi må kutte den ut, gjør hun det ikke av seg selv tar vi den sikkert når hun er rundt 2 vil jeg tro.

Ja, begge to brukte. Yngste bruker litt i bil og om natta. Synes 3 år er passe for å slutte

Eldste sluttet den dagen hun var 3. Yngste bruker ennå. Satser på hun er ferdig til 3 hun og. Stresser ikke med det nå når hun snart skal bli storesøster hvertfall.

Back
Topp