brukt madrass??

Martha2

Gift med forumet
jeg har lest at man bør kjøpe ny madrass til babyen, pga krybbedødfaren... jeg fann ei stokke seng i dag, brukt ca et år. madrassa var i veldig fin stand, men vet ikke om jeg burde kjøpe ny, eller om jeg kan finne ei ny overmadrass eller noe. hva tenker dere?? mange som skal kjøpe ny madrass til mini? noen som vet hva ei ny stokke madrass koster??

takk for svar[:)]

Jeg skal ha ny seng til lille nurk og da følger madrassen med (stokke faktisk[:)]). Jeg ville heller investert i en ny madrass enn å kjøpe en som er brukt.

ja håper de selger de madrassene løs også[:D] gjør de sikkert. synes sengen var hærlig dyr ny. var og såg den på bohus. der hadde de med rosa himmel, herregud så skjønt. fikk lyst å krabbe oppi selv. så himmel må jeg også ha..

De madrassene vi fikk med sengen når vi kjøpte den (brukt) var vasket, rene og pene . jeg kommer til å bruke de. Hadde de vært slitte på noen måte så hadde jeg såklart kjøpt nye, men ser ingen hensikt i det siden de var så fine! Får kjøpe bare madrass, men vet ikke pris... Sikkert en fin pris ser jeg for meg [8D] ! 

Vi kjøper ny madrass nå, selv om det bare er Emma som har brukt den. Vil ikke ta sjansen jeg, selv om faren kanskje ikke er sååå stor. men man vet jo aldri..

vet ikke helt, men her arver babyen storebror sin seng, og madrass,men den er jo nesten ikke brukt siden han ligger i vår seng[:-]   vet ikke om jeg ville kjøpt brukt, er vanskli å vite om det har blitt gulpa mye,eller om den er blitt tissa på osv...

Her skal baby arve storesøsters seng, men skal ha ny madrass ja. 

ORIGINAL: svimsen

mine arver madrass i babysengen i alle fall,
kjøpte ny til andrea, og i den har hun verken tisset eller spydd i, og hun har alltid ligget oppå laken og lammeskinn, samme med isak, så madrassen luftes og brukes til nestemann også.

hadde jeg vært usikker på om madrassen hadde vært tilsølt eller ikke, ville jeg enten ha lagt et trekk på den, og så lammeskinn over, eller byttet den, for det er avgasssene fra slike ting som spy og urin mm, som kan være uheldig. sies det.

men løsningen kan jo også være og kjøpe en tynn ny overmadrass til, og bare kutte til så den passer sengen,

ja var overmadrass jeg og tenkte. men når dere bruker lammeskinn, ligger barnet rett på det eller har dere et trekk av noe slag oppå?? og finnes det flere typer lammeskinn?hva er best i såfall?

Back
Topp