Brukt madrass

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Dette med brukt madrass og farer ved det.

Gjelder det også hvis man vasker den godt?
Eller er det en løsning?

Akkurat madrass ville jeg kjøpt ny. Men gjelder dette mellom søsken og?

Madrassen skal være ren og relativt fast. Det anbefales enten å bruke en ny madrass, eller å ha et vaskbart trekk eller en tynn overmadrass over den brukte madrassen. Dersom du velger brukt madrass, må denne ikke være for slitt eller myk. Trekket/overmadrassen må kunne vaskes på 60 grader.

Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt.

Vi anbefaler ingen spesiell type madrasser fordi det ikke er grunnlag for å hevde at fjærmadrasser er bedre enn skumgummi eller omvendt når det gjelder krybbedød.

Jeg ser ikke problemet med brukt. Tenk på alle som har brukt den samme senga på sykehuset som du føder i. Og hva med når man er på hotell?
Eller på hytta hvor man gjerne ikke har fast seng?
Eller på besøk hos andre?

Jeg ser ikke problemet med brukt. Tenk på alle som har brukt den samme senga på sykehuset som du føder i. Og hva med når man er på hotell?
For min egen del bryr jeg meg ikke, men når anbefalingen for babyer er såpass klar på det ser jeg ikke hvorfor jeg skal gå i mot den.

Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt.
Takk :) Madrassen i vuggen f.eks. er jo ikke blitt slitt fra storebror bare.

Vi har stokke senger til ungene og madrassen er jo ganske dyr. Derfor håpet jeg at vi kunne bruke den vi fikk av en kusine. Jeg skal se nøye på den om den er godkjent ellers så får vi kjøpe ny :)

Takk :) Madrassen i vuggen f.eks. er jo ikke blitt slitt fra storebror bare.

Tror det var helsedirektoratet sin anbefaling Da går det vel bra, men sikkert lurt å vaske godt likevel

Er jo forskjell på den senga de sover i hver natt å en seng de sover i en gang innimellom..
Har aldri i verden kjøpt brukt madrass til meg selv, å da gjør jeg det ihvertfall ikke til babyen min:)

Back
Topp