Brukt eller nytt utstyr til babyen - kva velgjer du?

M

Moderator Marte

Guest
Kva har du valt til babyen? Å kjøpe brukt eller nytt utstyr? Eller kanskje dokker har alt liggande om barnet har større sysken? :)
 
Har en del etter storesøster og av det vi ellers trenger kjøper vi det meste vi kan brukt. Noe blir nok kjøpt nytt, men da enten pga at vi ikke finner pent brukt eller at det er ting som vi ikke vil ha brukt fra hvem som helst.
 
Vi har en god del fra storebror som vi har tatt vare på, ellers har vi kjøpt både nytt og brukt. Eneste jeg er mot å kjøpe brukt er bilstol:)

Nå er jeg veldig kresen på hva jeg kjøper, så hvis jeg har bestemt meg for en spesiell ting/merke så blir det sånn. Leter ofte etter brukt først, men finner jeg ikke så kjøper jeg nytt.
 
Her er det en kombinasjon! Vognbag, vippestol, en del klær og smekker er kjøpt brukt, vogn med sportsdel, bilstol, kluter og stelleutstyr kjøpes nytt. Kjøper en del andre ting av folk jeg kjenner godt som jeg vet har tatt godt vare på det, f.eks. Stokke Flexi Bath av bestevenninna mi og muligens bilstol nr 2 av henne også.:)
 
Jeg er stadig på utkikk på Finn etter ting som f.eks. vippestol, babygym, bæresele osv. Har hittil kjøpt bb hug mes gravid -, og ammepute og babynest brukt.

Vugge arver vi fra svigerinnen min, men vi har kjøpt ny madrass og dyne til den.

Har også kjøpt ny vogn og kommer til å kjøpe ny bilstol med base.

Babyklærne er også nye.

Jeg har en gutt fra før. Solgte det meste av babyutstyret hans etterhvert som han ble ferdig med det. I tillegg ble vi utsatt for husbrann før han ble 3 år, så strikketøyet ol som var igjen etter babytiden hans ble borte for oss det også.
Men vi har spart på fine klær og ting i ettertid, så lillebroren skal nok få arve noe med tiden.
 
Har myye klær og utstyr etter storesøster + vi har kjøpt litt brukt :)
 
Har veldig lite igjen etter de andre barna fordi vi trodde vi var ferdige når vi fikk 3.mann for 7 år siden...:D

Har tatt vare på babysenga vi fikk hos svigers til førstemann, ellers tenker vi å kjøpe alt brukt...:smug:
 
Vi har mye fra storesøster. Så har vi fått litt brukt av venner og familie. Noe nytt blir nok også:joyful:
 
Arver masse fra min søster, og resten er nytt. Nestemann (hvis det blir noen) får arve alt :p
 
En god blanding. Kjøpte bilstol med base, barnevogn, stelleutstyr, nye madrasser nytt. Kjøpt bæresele, vippestol, stellebord, sprinkelseng, vugge, tripptrappstol, newbornset brukt.
Klær en god blanding av arva og kjøpt nytt :)
 
Har kjøpt alt brukt, bortsett fra seng :dance011
 
Last edited:
Her er det meste arv fra storebror, og det igjen er mesteparten arvet fra fettere 2 og 4 år eldre.
Ellers prøver vi mest brukt, hvis mulig.
 
Kjøpte 2 bæreseler, babynest, bbhugme brukt. Arvet mange klær, sengetøy, stelleveske og pumpe (men usikker om jeg føler meg komfortabel med å bruke den). Kjøpt barnevogn, bilstol, seng, vippestol, stellebord, bæresjal, en del klær og tepper helt nye og tenker å gjenbruke til neste.
 
Back
Topp