Brukt eller nytt til babyen?

Har kjøpt det meste brukt eller på salg. Bilstol, madrass og sko skal være nytt og der er vi ikke gjerrige. Sprinkelseng og litt forskjellig sånt har vi kjøpt på IKEA, så det har ikke akkurat utgjort så mye penger.

Etter hvert som hun passerte str 80 i klær har jeg nesten sluttet å kjøpe brukte klær, i alle klespakkene jeg ser ligger ute på Facebook er det klær vi ikke liker (mye stive dongeribukser og masse gensere, vi bruker body og myke bukser).

Kjøpte nytt: Madrass,dyne,sengetøy, stellekommode, bilstol og litt klær.
Arvet/kjøpt brukt: Seng, kurv på hjul(går i omgang hos min familie), vippestol, lekegrind, ubrukt barnevogn, ubrukt lammeskinn, +++

Brukt, foruten bilstol (med mindre jeg er helt sikker på at setet ikke har vært for kollisjon etc)

Kjøper så si ALT som er mulig brukt!
Unntak er bilstol og dyne+ overmadrass :)

Kjøpt ene vognen brukt, den andre ny fordi det ikke var noen av den brukt tilsalgs. Ikke så glad i å kjøpe brukte klær fra ukjente, opplevd å få klær med masse flekker og det vil jeg ikke ha, selvom plagget sikkert er fullt brukenes :p spør derimot venner og kjente om de har klær tilsalgs og har fått en del derfra :) veldig godt siden nytt er relativt dyrt! Bilstol blir uansett kjøpt nytt :)

Kjøpte nesten alt nytt i nøytrale farger utenom klær til vår første, så satser vi på at det blir en til etterhvert som vi kan bruke det samme til ;) Babyklær blir jo ikke utslitte, så der har jeg kjøpt mye brukt i alle str :)

Vi har kjøpt ny søskenvogn, ellers er det meste kjøpt brukt. Jeg elsker å kjøpe brukt, "mer til overs"!

Har kjøpt brukt vogn og seng så langt. Skal arve en del baby- barneklær og gravidklær fra i venninne. Kjøpt nytt babynest. Regner med vi får en del klær og småutstyr fra familie. De færreste kjøper vel alt selv..

Hittil er alt som er kommet i hus brukt. Enten kjøpt via finn, via venner eller fått.
Regner med at det som blir nytt blir vogn.
Bilstol overtar vi, såfremt den ikke er med i en ulykke før vi overtar. Kjenner dem godt, og har ikke noe problem med å stole på dem. Bilstolen ble kjøpt ny i august, og er da bare brukt til ei før vi overtar.
Liker godt å arve eller overta etter andre. Det synes jo ikke at det er brukt heller :)

Bilstol og madrass er det eneste jeg absolutt ville ha nytt. Alt annet har jeg ingen sperrer mot å kjøpe brukt, kan det vaskes og jeg kjenner de som har hatt det i forhold til oppbevaring etc så er det ihvertfall greit. Så vi har en god blanding, vi har kjøpt det som har vært billigst når vi har valgt merke og modell av de store tinga, enten det har vært på salg (hatt veldig flaks der) eller vi har funnet det brukt. Klær har vi litt arv/lånt og :) Har sydd litt selv og da, som sengetøy og litt enkle klær.

Arver etter nr. 1, litt fra familie og ellers nytt - stort sett. Alt baby skal sove i, leke med, vaskes i eller stelles med skal være direkte nedarvet fra søster (og nøye rengjort av meg) eller kjøpt nytt.

Når han blir eldre er det ikke like nøye.

Enkelte ting er ok å kjøpe brukt, feks har jeg kjøpt et ekstra understell til vogna vår brukt, slik at jenta vår kan få ha sportsdelen som sovevogn en stund til.

Helst nye klær, og seng og madrass. Men brukte vogner, leker osv er greit :) nytt bilsete !!

Vi kjøpte endel utstyr nytt. Bilstol, vogn, madrass, seng. Og dyne

Klær har vi mye brukt og noe nytt :)

Er ufatterlig mye vi burde kjøpt brukt da det er uhorvelig dyrt med alt sammen :p

Vi kjøpte alt nytt til første av utstyr. Klær har jeg kjøpt både nytt og brukt. Og fint brukt bæresele.
Har planer om å kjøpe ammepumpe brukt denne gangen. Ellers er det ikke så mye vi trenger å kjøpe inn.

Her har vi kjøpt veldig mye brukt og prøver å kjøpe mest det.
Men noen ganger selger folk brukte ting så dyrt at jeg velger å kjøpe nytt.

Kjøpte alt nytt omtrent. Mener madrass og dyne bør være nye. Og kluter, gulpekluter, håndklær osv.

Vi prøvde å kjøpe det meste brukt. Vi er begge studenter og jeg er stor tilhenger av å spare penger og miljøet. Kjøpte ny madrass og bilstol. Ellers er det meste gaver, arv eller bruktkjøp :) eller, jeg måtte jo handle litt i butikkene når jeg så alle de søte små klærne!

Back
Topp