Brukt bilstol

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
W

Wardruna

Guest
Hei jenter :)
Vi har funnet ut at den første bilstolen lønner det seg kanskje å kjøpe brukt, siden den ikke varer så lenge.
Hva bør vi tenke på? Annet enn at det ikke skal være over max 4 år..

Vi har ikke mulighet for isofix, så hva ville dere gått for?

Jeg ville nok ikke kjøpt brukt bilstol i det hele tatt hvis det ikke hadde vært fra familie eller venner jeg kjenner godt og stoler på :)
Det skal veldig lite til før disse bilstolene blir svekket, og du aner ikke om selger er ærlig når de sier at setet er pent brukt og om det er så nytt som de sier det er!

Sjekk for skader - spesielt det som er av isopor. Hadde en acta graco til mini her uten isofix sist og den var mer enn bra nok. Nå har vi gått for maxi cosi cabriofix brukt. Kjøper det meste brukt i grunn :D

Jeg ville nok ikke kjøpt brukt bilstol i det hele tatt hvis det ikke hadde vært fra familie eller venner jeg kjenner godt og stoler på :)
Det skal veldig lite til før disse bilstolene blir svekket, og du aner ikke om selger er ærlig når de sier at setet er pent brukt og om det er så nytt som de sier det er!

Jeg er også veldig på den at man ikke skal kjøpe av hvem som helst, så venner og familie er satt på saken :)

Sjekket hva det koster å leie fra if?

Du kan be selger ta av trekket, da vil du med en gang se om isoporen i stolen er skadet. Det går også an å kjøpe ny innmat (isopor). Jeg var hysterisk på dette med førstemann, men denne gangen har jeg gjort gode bruktkjøp, men ikke hos hvem som helst.

Ville uansett gått for base, vi kjøpte acto graco med beltebase. For er veldig greit å slippe å måtte feste selen hver eneste gang.
Som de andre sier, sjekk isopor.

Alle stoler skal være merket med produksjonsdato en eller annen plass, sånn kan du sikre deg at setet ikke er for gammelt. Gjerne klokker som er trykt inn i plasten bak/under. Sjekk at isoporen er hel.

Vi har forresten maxi cosi cabriofix med easyfix base. Denne basen kan festes med belter :) veldig kjekt med base syns jeg.

Vi fikk brukt av en venninde men viste seg å vere for gammel og ikke godkjent lengre. Så vi reiste på barnas hus å kjøpe maxi cosi med beltebase. Var ikke så alt for dyr heller, og veldig praktisl med tanke på at basen kan stå i bilen, festet med belter hele tiden så vi slipper å ta av og på belte flere ganger :)
Tenker det også er greit å ha dersom det kommer flere unger etterhvert. Da vet du vertfall at den er sikker :)

Denne vi kjøpte:

http://www.barnashus.no/maxi-cosi-cabriofix-pakke-med-stol-og-base-svart-17414.html

Vi har ikke isofix, men syns det er veldig praktisk med beltebase :)

Hei jenter :)
Vi har funnet ut at den første bilstolen lønner det seg kanskje å kjøpe brukt, siden den ikke varer så lenge.
Hva bør vi tenke på? Annet enn at det ikke skal være over max 4 år..

Vi har ikke mulighet for isofix, så hva ville dere gått for?

Jeg kjøpte brukt, var kjøpt ny i 2013 og veldig fin stand :-)
Var ei jeg kjente som hadde ei venninne som ville selge bilstolen til meg siden hun trengte en større, hadde nevnt tidligere at jeg ikke hadde sete enda, så kjøpte ikke på finn.

Men jeg tenkte også at det var greit å kjøpe brukt siden den ikke kan brukes så veldig lenge :-)
Er stolen i fin stand og ikke vært i kollisjon og av et kjent merke (maxicosi, besafe, brio) og selvfølgelig under 4år som du sier, så tror jeg ikke at det er noe mer å tenke på :-)

Sjekk den for skader, se under trekket og når den er laget.
Vi er tilhenger av maxi cosi..

Så lenge bilstolen ikke er eldgammel eller tydelig skadet så ser jeg ingen problemer med å kjøpe brukt. Den første stolen brukes jo bare i maks 1 år så vi vil heller bruke mer penger på neste bilsete klasse, som jo skal brukes lengre og da kan man fort risikere at stolen er over 4 år hvis man skal kjøpe den brukt.
Vi kjøpte nettopp en Maxi Cosi Cabriofix brukt fra noen fra samme bygd og vi har ikke sett noen skader eller noe så det føler vi oss fornøyd med. Skal sjekke isoporen når vi kommer hjem, da! Men liker at vi kan feste basen med belte siden vi fant ut at vi ikke har isofix allikevel. :)

Me kjøpte nytt nå siden dette er første og både eg og søster mi har planar om fleire så får me jo brukt det i tillegg var det svigers som betalte ;-) , men hadde me vært på sistemann hadde eg nok kjøpt brukt sete nr 1!

Back
Topp