Brukket av litt av en tann

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Da kom minsten hjem med et lite stykke tann mindre enn han gikk i bhg med.. Burde visst at det kom til å skje, denne uka har jeg blitt møtt med "ehh, M har hatt et uhell der han datt og slo seg" hver eneste dag:shifty: (han blir passet på altså, men han er opp og ned og alle veier før man får sukk for seg. Elsker å klatre + vågal= dårlig kombo)

Hva gjør man? Kontakter tannlege imorgen og får det registrert? :)

Da kom minsten hjem med et lite stykke tann mindre enn han gikk i bhg med.. Burde visst at det kom til å skje, denne uka har jeg blitt møtt med "ehh, M har hatt et uhell der han datt og slo seg" hver eneste dag:shifty: (han blir passet på altså, men han er opp og ned og alle veier før man får sukk for seg. Elsker å klatre + vågal= dårlig kombo)

Er resten av tanna tatt vare på, eller var det bare kjippet litt av? Siden bhg ikke selv kontaktet tannlege eller deg med én gang, går jeg ut fra at det er minimal skade. Da kan du nok bare ringe tannlegen imorgen og spørre. Sannsynligvis er det ikke noe å gjøre med det, med mindre kanten er kvass og trenger å files litt ned.
Fikk selv en basketball i trynet på ungdomsskolen og kakket av en bitteliten bit av ei tann. Var ikke noe å gjøre med det, og den spisse tippen ble slitt ned av seg selv.

Er resten av tanna tatt vare på, eller var det bare kjippet litt av? Siden bhg ikke selv kontaktet tannlege eller deg med én gang, går jeg ut fra at det er minimal skade. Da kan du nok bare ringe tannlegen imorgen og spørre. Sannsynligvis er det ikke noe å gjøre med det, med mindre kanten er kvass og trenger å files litt ned.
Fikk selv en basketball i trynet på ungdomsskolen og kakket av en bitteliten bit av ei tann. Var ikke noe å gjøre med det, og den spisse tippen ble slitt ned av seg selv.
Var litt av hjørnet på fortanna, så ikke store sakene:)
Han ble sint når jeg prøvde å se (middagen stod foran ham), så fikk ikke kjent ordentlig. Får prøve å kjenne igjen snart:p

Så lenge det er melketann og den er løs, så tviler jeg på at dem gjør stort.

Tror nok ikke de gjør noe. Eldste mista litt av hjørnet på ene fortanna her hjemme en gang da han ramla.

Tannelgen sa på Telefonen at det vi skulle følge med på var om den ble misfarget.
Men så lenge tanna satt fast så var det ikke noe de gjorde.

Tror nok ikke de gjør noe. Eldste mista litt av hjørnet på ene fortanna her hjemme en gang da han ramla.

Tannelgen sa på Telefonen at det vi skulle følge med på var om den ble misfarget.
Men så lenge tanna satt fast så var det ikke noe de gjorde.
Var dere inne på sjekk, eller skulle dere bare holde øye med den? :)

De gjør nok ikke annet enn å file den ned om det er skarpt. Og passer på så roten ikke dør av slaget den fikk. går nok fint å ta kontakt i morgen :)

De gjør nok ikke annet enn å file den ned om det er skarpt. Og passer på så roten ikke dør av slaget den fikk. går nok fint å ta kontakt i morgen :)
Kjente igjen nå, og det var ikke skarpt :) får høre hva de sier imorgen :shy:

Her falt min og slo seg så blodet spruta da han var litt over 1 år. Fant fort ut at det var fra leppene han blødde, men tannlegen ville likevel ha han inn på en sjekk og få journalført en potensiell skade dersom det ble komplikasjoner i etterkant.

Skjedde med min i sommer. Det kan være lurt å få en tannlegesjekk, for å utelukke at tanna er blitt løs. Det var den infoen jeg fikk fra min tannlege da jeg fortalte om sønnen min som har ramlet og slått tennene flere dager :)
Ring tannlegekontoret i morgen og hør hva de anbefaler :)

Har skjedd med begge mine. Tok første med til både lege og tannlege fordi hun slo hele ansiktet, mens på guttungen oppdaget jeg det bare en dag... aner ikke når det kan ha skjedd og barnehagen vet heller ikke. Har ikke gjort noe med det siden han ikke har klaget.
Kan være lurt å gjøre det med din bare for å ha det registrert, ja :)

Ta en tlf til styrer også, og hør hva styrer mener.

Når det gjelder tenner er det ganske vanlig å skrive skademelding, i tilfelle det kan ha skjedd noe som kan ha skadet tannen under. Da blir det i hvertfall registrert hos forsikringsselskap.

Om poden orienterer seg dårlig/ramler på flatmark synes jeg du kan ta en samtale med ped.leder og be om at det observeres.
Men, noe knall og fall må man jo regne med, men om det er veldig mye liksom.

(Og bare i en bisetning, væske på mellomøret kan trykke på balansenerven og bidra til at de ramler på flatmark, men der ser man også på språkutvikling som indikator)

Ring tannlege og få det registrert .
Barnehagen må skrive skademelding

MIn var inne tip sjekk da han slo løs tenner

Barnehagen skal skrive en skademelding. Og du bør få skjekket hos tannlege om det kan ha laget noe skade i munnen, det kan skade voksentennnene

Skulle bare se selv
Jeg ringte min tannlege den gangen, for var før han ble 3 og han begynte hos tannpleier selv. (er det ikke 3 år de er første gang hos tannlege/tannpleier?)
Jo, frøkna var hos tannpleier noen mnd etter 3årsdagen :)
Tenker jeg ringer der storesøster var, så tar jeg det derfra :p
Så informerer jeg bhg imorgen ang skaden, så de kan skrive skademelding (var ikke klar over at det ble gjort før det ble nevnt her:shy:).

Ta en tlf til styrer også, og hør hva styrer mener.

Når det gjelder tenner er det ganske vanlig å skrive skademelding, i tilfelle det kan ha skjedd noe som kan ha skadet tannen under. Da blir det i hvertfall registrert hos forsikringsselskap.

Om poden orienterer seg dårlig/ramler på flatmark synes jeg du kan ta en samtale med ped.leder og be om at det observeres.
Men, noe knall og fall må man jo regne med, men om det er veldig mye liksom.

(Og bare i en bisetning, væske på mellomøret kan trykke på balansenerven og bidra til at de ramler på flatmark, men der ser man også på språkutvikling som indikator)
Tenker du dårlig orienteringsevne etter fallet, eller generelt? For han er bare en bajas som utfordrer skjebnen litt for ofte :shy: han er i god form ellers, kun det lille stykket som har brukket av tannen.
Så tar en tlf til tannlege imorgen og snakker med bhg også :)

Tenker du dårlig orienteringsevne etter fallet, eller generelt? For han er bare en bajas som utfordrer skjebnen litt for ofte :shy: han er i god form ellers, kun det lille stykket som har brukket av tannen.
Så tar en tlf til tannlege imorgen og snakker med bhg også :)
Sånn generelt, tenkte på motorikken :) mange toåringer kjenner sine begrensninger, men det er alltids de som alltid er litt for høyt uten en plan for å komme seg ned f.eks., som alltid er i farta...!

Back
Topp