Brukerveiledning på astmamedisin til barn

lille marihøne

Forelsket i forumet
Hei!

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en brukerveiledning for å gi astmamedisin? Jeg tenker på en som punktvis viser hvordan det gies.

(Hadde vært flott i forhold til barnevakt, besteforeldre etc som kan bli i tvil om de gjør rett)

Takker!

Er det kun jeg som har barn med astma her inne?

Nei, jeg har og det.. Men jeg syns det er såpass enkelt at jeg tror barnevaktene mine skulle vært rimelig dumme for å ikke forstå det.. [:D]
Hold masken foran munn og nese - trykk og hold - fjern masken...

ORIGINAL: Froskegele

Nei, jeg har og det.. Men jeg syns det er såpass enkelt at jeg tror barnevaktene mine skulle vært rimelig dumme for å ikke forstå det.. [:D]

jepp,der sa du det...

Om du kontakter astma og allergi forbundet har de sikkert noe materiell du kan få?

http://www.naaf.no/Documents/Foreldre%20og%20barn/Foreldrehefte_NPAS.pdf

Står sikkert noe her inni...

ORIGINAL: Caya

Du glemte "rist medisinen" først[8D][;)]

Det står på boksen [;)]

ORIGINAL: Caya

Du glemte "rist medisinen" først[8D][;)]

Det står på boksen [;)]

på kolben vår så har vi klistret på en brukerveiledning som fulgte med...

Det følte med bruksanvisning til maska når vi kjøpte den, kanskje kontakte de som lagd den?

Takk for alle som svarer saklig, dere andre:
På pakningsvedlegget så står det at det bør sprøyes medisin ut i luften en gang efør barnet tar medisinen..det har ikke blitt nevnt ovenfor når enkelte fortalte hvor enkelt dette var.  Prøv selv å være barnevakt for et barn som får astmaanfall, da er det utrolig greit med punkt for punkt liste. Tøff i trynet.com?

Vi fikk aldri beskjed om å spraye ut i luften...
Men RIST MEDISINEN---->TRYKK---->PUST 5 GANGER---->TA BORT MASKEN---->SKYLL MUNNEN

Min sønn er nå 6 år og hatt astma siden han var 6 mnd... Mye ut og inn av sykehuset! Tror ikke pulvermedisinen hjelper hvis barnet får ordentlig astmaanfall, kun i startfasen, så man kan unngå anfall. Da er det bare å dra på legevakten...

(Har stått mange ganger på legevakten om natten med et stykk barn som enten er gråblå i ansiktet, eller kaster opp slim...)

ORIGINAL: lille marihøne

På pakningsvedlegget så står det at det bør sprøyes medisin ut i luften en gang efør barnet tar medisinen..det har ikke blitt nevnt ovenfor når enkelte fortalte hvor enkelt dette var.  Prøv selv å være barnevakt for et barn som får astmaanfall, da er det utrolig greit med punkt for punkt liste. Tøff i trynet.com?

ja nå fikk jeg veldig lyst til å hjelpe deg...[8|]

Her fikk vi beskjed om å holde masken hans over annsiktet i 15 sekund, eller rett og slett tell til 15.. Men har ikke en eksakt brukerveiledning.. Ang hvor mange trykk man skal bruker, kommer vell an på ungen, vekt etc.

ORIGINAL: lille marihøne

er det ikke bare å skrive det punkt for punkt ned på en lapp istedenfor å være bitchy her inne fordi andre tenker litt lenger? [8|]

Back
Topp