Bruker du våtservietter?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Bruker dere våtservietter på barna deres? I hvilke situasjoner:)? Det er jo mange delte meninger og våtservietter. Forbrukerrådet gikk ut for et par år siden med en test, og frarådet hyppig bruk. Her er testen:
DB35E941-A883-4DE8-A8EC-5A7072E131B9.jpeg
(Edit: problemet med Pampers sine i testen var at de innholdt allergifremkallende stoff, derfor surfjeset)

Hjemme bruker jeg store papirkluter jeg fukter med vann, eller skyller han i vasken. I stelleveska har jeg nøytral våtservietter :) lillegutt har ikke reagert på dem så langt

Last edited:
Vi har dem i stelleveska, og bruker natusan sine. Ellers bruker vi engangskluter som jeg fukter i vann og olje.

Ikke sett denne testen men ser de vi bruker er gode da[emoji5] det var jo bra. Vi bruker soft style fra rema1000 og er veldig fornøyd med de. Brukes til både bleie, munn/håndvask og som sminkefjerner. Hadde faktisk med egne på barsel og jeg, noe de som jobba der likte dårlig[emoji23]

Bruker engangskluter med vann og evnt olje til minste. Har med meg olje oh kluter i veska.
Eldste bruker ikke bleie, men har våtservietter til hender o.l. når vi er utpå. Jeg er mest fornøyd med rema sitt merke. Føler meg seg etter de fleste andre.

Ja, brukte kun våtservietter.
Han ble veldig sjeldent sår i løpet av de 2,5 åra han brukte bleie.

Bruker klut og vann.

Brukte det da han var baby ja ,og kommer til å bruke det på en eventuell neste mann også :)

Ja, men til å vaske hender og hvis di har grist på seg når vi er på farten.

Hjemme og ut av huset brukes det vann , engangs linkluter og eventuelt baby olje:happy:

Denne hadde jeg ikke sett, takk!

Bruker når vi er ute på farten :)

I bruker vaskeklut og vann evt olje hjemme.

På farten kan vi bruke våtservietter men det er ikke mange i året, og stort sett ny pakke for de er tørket ut siden sist i så fall. Oftest har jeg med meg kluter nemlig.

Vi har sånne små til fingre og sånn da. Det er greit å ha

Kun i krisetilfeller på tur, og da kun Soft Style.

Bruker unik sine tørre engangskluter med vann, har hatt sånne ferdig fuktet i stelleveska a barna var små også, men nå bruker vi våtservietter utenfor huset, eller om vi er tomme for de andre. Ikke alle butikker som har de heller. Merker på barna at det svir mer med våtservietter og det er mer klaging ved bleieskift.

Bruker de grønne fra rema :) levvel

Bruker apotek1 sine nøytrale nå. Men bare når vi er ute og farter. Hjemme er det tørre kluter med vann.

Vi bruker så og si aldri våtservietter, vasker med klut og vann. Om vi bruker så kjøper vi neutral sin, så var godt å se at den kom godt ut i test:)

Nei. Bruker kun klut med vann som vaskes etterpå:) både fordi jeg ikke synes det er nødvendig, ville ikke brukt våtserviett på meg selv og så sparer vi litt søppel:) men i bhg bruker de det og jeg lar mamma feks bruke det. På biltur også.

Back
Topp