Bruker du sykkelhjelm?

OneMore09 skrev:
Syns det er flott at så mange voksne bruker hjelm.
Jeg kjøpte meg sykkel i fjor og hjelm, å brukte hjelmen hele tiden. Nå på våren når jeg har tatt frem sykkelen har jeg glemt bort hjelmen, å etter å ha lest denne tråden må jeg ærlig innrømme at jeg skjemmes....så da skal jeg gå ned i kjelleren å finne frem hjelmen min jeg!;o)
Takk for trøkken!!=)

Ikke verst å kunne være en påminner:)

Jeg har ikke sykkel men har planer om å kjøpe nå og da skal jeg også ha hjelm, kan ikke be ungene ha hjelm og ikke bruke selv + at det vel beskytter litt ;o)

ja, bruker hjelm

Her bruker vi alle hjelm.

Nei.... Jeg har ikke hjelm og ikke råd til å kjøpe :(
Men så har jeg heller ikke luft i dekkene på sykkelen heller da ;)
Så kommer ikke så langt på sykkelen nå....

Nei :(

Unga har hjelm, men det er ingen unnskyldning at ikke vi voksne skal bruke.Slutta med hjelm i tenårene husker jeg. Synes det er litt kjekt at det er mer inn å bruke hjelm igjen.Før ble man nesten mobba.

Forstår ikke hvorfor de sa på radione før påske at hjelm på voksne hadde mindre hensikt enn på barn ?...ja ja får liksom ikke det til å stemme.

Men seriøst, vi skal begge vurdere hjelm her hjemme igjen.

For nå har vi kjøpt oss nye sykler:)

* Solstråla * skrev:

Man får godkjente hjelmer i overkant av 200 lappen:) kanskje bedre enn ingenting og jeg kjøper meg heller ikke en hjelm til 1000 kroner, for så sportsidiot er jeg ikke blitt hehe...

*Prinsessa skrev:
* Solstråla * skrev:

Man får godkjente hjelmer i overkant av 200 lappen:) kanskje bedre enn ingenting og jeg kjøper meg heller ikke en hjelm til 1000 kroner, for så sportsidiot er jeg ikke blitt hehe...

Hehe.. blir vel en billigere variant her og en dag... er ikke sportsidiot jeg helle ;)
Men no har jeg ikke råd til 200 kr engang :(  ikke kult å vere blakk....

*Prinsessa skrev:
* Solstråla * skrev:

Jeg er heller ikke sportsidiot, eller har ikke råd til dyr hjelm, så jeg har en fra biltema. Men skal ønske meg en sånn fin en med kult design til bursdagen min:)

Brukte ikke hjelm mellom jeg var 6 og frem til jeg var 20, men nå bruker jeg alltid hjelm, jeg og samboer er skjønt enig om at bruker man ikke hjelm for å beskytte hodet har man ikke noe der inni

Renate Røverdatter skrev:
*Prinsessa skrev:
* Solstråla * skrev:

Jeg er heller ikke sportsidiot, eller har ikke råd til dyr hjelm, så jeg har en fra biltema. Men skal ønske meg en sånn fin en med kult design til bursdagen min:)

emoticon 

Nei, det er dølt.
Kommer ikke til å bruke det når ungene blir eldre heller.

Sjokoholiker skrev:
Jeg er så forfengelig at jeg ønsker å bevare hodet mitt inntakt så derfor bruker jeg hjelm.

Veldig bra sagt:)

ja det er en selvfølge!

både for min egen sikkerhet - gode holdninger og verdier som jeg viser mitt barn, og bhgbarna som ser meg komme syklende til jobb. sistnevnte er jo ikke en del av jobben min, men man bør være et godt forbilde.

Ja, alltid!!

ALLTID, uansett hvor kort/lang tur. Viktig å sette et eksempel for barna, Også vil jeg helst beholde vettet noen år tilemoticon

Jeg bruker ikke hjelm. Men jeg sykler så og si aldri heller. Hvis jeg først sykler er det til og fra jobb, som tar i underkant av ett minutt, hvor veien er en rett strekning.

Renate Røverdatter skrev:
Looney skrev:
Nei, jeg gjør ikke det. Ikke i slalombakken og ikke når jeg sykler. Men Nicholas må bruke hjelm begge steder. Kall det gjerne dobbeltmoral, men slik er det iallefall i vårt hus.

Det er jo en ærlig sak å si at man ikke bruker det. Men kan jeg spørre hva grunnen til å ikke bruke det er?

For det første har vi ikke kjøpt hjelmer til oss voksne, men det går jo ann å ordne. Men jeg er rett og slett ikke vokst opp med bruk av sykkelhjelm til meg selv og har derfor heller ikke brukt det i voksen alder. Tviler sterkt på at jeg kommer til å bruke det nå fremover. Har forresten ikke syklet selv siden 2009 heller.

Back
Topp