Bruker du nettbrett som avlastning?

Ikke i bruk

Forumet er livet
– Nettbrett er blitt den nye smokken!!
Dersom barnet er urolig, kan det være fristende å finne fram nettbrettet. Men forskere frykter at mye bruk av nettbrett kan gå ut over barns evne til å regulere egne følelser.

Les artikkelen her

Nei, ikke som avlastning, og egentlig sjeldent han bruker det. Sysler av og til med fantorangen appen også har vi en tegne-app som han bruker en sjelden gang. Legger i grunnen bort nettbrettet i hans våkentid.

Han bruker av og til Fantorangappen, snakk om 2-3 ganger i uka i en liten stund før han blir lei.

Bruker nettbrettet mye til musikk, men da ligger det ved siden av oss mens vi hører på sanger, så føler ikke det er avlastning sånn sett =)

Eldste har nettbrett for å se filmer på.
De to minste blir det ikke avlastning å gi nettbrett til, det blir 3.verdenskrig!
Musikkvideoer er den beste avlastninger her i huset. :p :D

• Liker
Reactions: EJ
Heilt ærleg, så ja. Nokon gonger så må eg... Når jentene er heilt på styr samtidig og skal ha mat + A som går bananas = spel på padden.

Har blitt litt når hun har vært syk og ikke kan være ute. Da ser hun på tv eller spiller på ipad for å aktiviseres. Ellers så prøver vi å begrense det men har blitt alt for mye i det sisteO.o

Hadde det bare kunne vært en avlastning så. Haha. Men det er ærlig talt mest til bry om han bruker det. Kaster det rundt og har ikke ro i det hele tatt til å konsentrere seg om det. Storebror på fem ser en en del film og spiller litt på det. Funker bra med han da:)

Vil ikke si avlastning.. Men litt som aktivitet noen ganger.. Han et ikke tålmodig nok til å sitte lenge med det alene.. Sitter sammen ellers trykker han seg fort ut;) litt fantorangen og litt Dyrelyder osv :)

Tja... Hun leker jo med den, men det er begrenset hvor lenge hun syns den er spennende. Hun er mer fanatisk når det kommer til telefonen min. Så jeg prøver å legge den bort.

Ja gjør det når jeg virkelig trenger at han sitter i ro og jeg har noe jeg MÅ få gjort. Får ikke dårlig samvittighet, begrenser jo bruken.

• Liker
Reactions: EJ
Om han bare hadde likt det eller tv men nei, har null interesse for det, som med så mye annet har han ikkje ro i rumpen særlig lenge.. Han foretrekker være ute og leke uansett vær, som var det eg ville ha i en liten gutt så er jo helt flott det :)

Back
Topp