Bruker du medisin for kvalmen?

Nummer2

Glad i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2015
Er det mange av dere som bruker noe for kvalmen? Har bare prøvet å klare meg uten. Men fy søren så dårlig jeg har vært:hungover: imorgen har jeg flere avtaler og ser litt mørkt på det. Tok postafen istad for å se om det hjelper litt.:eek:
 
Jeg ønsket en periode å bruke kvalmestillende, men legen anbefalte meg å ikke gjøre det. Vet det finnes trygg midler for gravide, men legen min er veldig forsiktig med alt av medisiner når det kommer til svangerskap (og det er jo egentlig bare bra:rolleyes:)

Er det uutholdelig? Håper det gir seg snart:smiley-angelic001
 
Jeg ønsket en periode å bruke kvalmestillende, men legen anbefalte meg å ikke gjøre det. Vet det finnes trygg midler for gravide, men legen min er veldig forsiktig med alt av medisiner når det kommer til svangerskap (og det er jo egentlig bare bra:rolleyes:)

Er det uutholdelig? Håper det gir seg snart:smiley-angelic001
Jeg snakket med legen om det for noen uker siden. Men har bare latt de ligge frem til nå.. den skal være trygg. Men vil egentlig ikke ta de. For står jo litt forskjellig div plasser. Men legen har jo sagt det er trygt. Huff jahh føles sånn nå.Krysser fingrene at det snur snart. Er veldig hemmende i hverdagen:sorry: men venter noe godt i andre enden :happy:
 
Er det mange av dere som bruker noe for kvalmen? Har bare prøvet å klare meg uten. Men fy søren så dårlig jeg har vært:hungover: imorgen har jeg flere avtaler og ser litt mørkt på det. Tok postafen istad for å se om det hjelper litt.:eek:

Jeg har kvalmestillende liggende, til krisetilfeller. Da er det snakk om at jeg tar hvis jeg f.eks ikke har fått i meg noe en hel dag, og skal ha noe mat, det har ikke vært nødvendig enda.
Tilgjengjeld er jeg fullt sykemeldt, det kan selvfølgelig være jeg kunne ha vært i jobb hvis jeg tok faste kvalmestillende, men det er faktisk uaktuelt. For det er noen kvalmestillende som regnes som trygge, men så lenge man kan klare seg uten, er det selvfølgelig best.
Så jeg tar ikke medisin for å kunne være i jobb. Det er selvfølgelig noe helt annet når det går utover mors helse, da er medisin en nødvendighet på en helt annen måte ;)
 
Nei, så lenge jeg klarer å holde på næring tar eg ikke sånnt. Har sånn skrekkbilde i hode om den medesinen som gjorde tusenvis av barn uten armer og ben :shy::nailbiting:
 
Er det mange av dere som bruker noe for kvalmen? Har bare prøvet å klare meg uten. Men fy søren så dårlig jeg har vært:hungover: imorgen har jeg flere avtaler og ser litt mørkt på det. Tok postafen istad for å se om det hjelper litt.:eek:
Husk at det ikke har så mye effekt å bare ta en tablett her og der, man må bruke de fast gjerne et par dager før de får ordentlig effekt :) Jeg har stått fast på phenergan siden jeg var innlagt på sykehuset i uke 7 (er nå 10+1) pga hyperemesis! For min del er det nok helt avgjørende at jeg bruker de. Jeg er fortsatt sengeliggende og kvalm, men de sørger for at jeg klarer å spise og drikke litt og ikke brekke meg så mye gjennom dagen :happy: Jeg får fortsatt ned i vekt, men ikke så raskt og brutalt som før jeg var innlagt :nailbiting:
 
Jeg tar Afipran hver morgen. Føler ikke det har sånn kjempeeffekt.. er helt utslitt, muligens jeg kan prøve noe annet? Er hjemme med to små i tillegg, så dette er helt grusomt :(
 
Har fått Afipran, som jeg skal ta ved behov. Legen min ville helst at jeg skulle bruke det fremfor sykemelding... Kjenner jeg er skeptisk til det!
 
Har fått Afipran, som jeg skal ta ved behov. Legen min ville helst at jeg skulle bruke det fremfor sykemelding... Kjenner jeg er skeptisk til det!

Det skjønner jeg godt, det er jeg personlig skeptisk til også. Jeg synes at barnets helse skal prioriteres først (med mindre mors helse står på spill, så har vi en annen situasjon) og for barnet er det da altid best uten medisin.
 
Det skjønner jeg godt, det er jeg personlig skeptisk til også. Jeg synes at barnets helse skal prioriteres først (med mindre mors helse står på spill, så har vi en annen situasjon) og for barnet er det da altid best uten medisin.
Ja, jeg kan ikke skjønne noe annet. Å ta litt medisin en dag i blant er sikkert ikke skadelig, men å gå fast på medisin i ukesvis virker ikke særlig bra for barnet. Og når jeg leser bivirkningene blir jeg jo mer skeptisk, med blant annet trøtthet, muskelspasmer og synsforstyrrelser. Høres ikke akkurat ut som om man kan gå på jobb da! Og i hvert fall ikke kjøre bil til og fra jobb.
 
Bruker afipran. Ellers hadde jeg vært uten næring. Trenger også å være oppegående for mine andre to. I tillegg skal jeg inn som lærer igjen straks, føler meg tvungen for å mestre livet nå.
 
Bruker afipran. Ellers hadde jeg vært uten næring. Trenger også å være oppegående for mine andre to. I tillegg skal jeg inn som lærer igjen straks, føler meg tvungen for å mestre livet nå.
Bruker du maks dose hver dag? Merket noe til bivirkningene?
 
Bruker du maks dose hver dag? Merket noe til bivirkningene?

Brukte max dose i begynnelsen så de skulle begynne å virke, nå er jeg i to stykker om dagen mens barna er våken.. men kaster også opp hele kvelden når jeg er «tom» for medisiner i kroppen så vurderer å trappe opp igjen nå:(

Merker en trøttheten en del, så sovner gjerne om jeg får sitte i ro 15 min. Sovnet mens jeg isfisket på fjellet! Har kontroll da, men er så deilig med de små duppene. Blir mindre dårlig også rett etterpå. Ellers merker jeg ingen ting heldigvis. Har lest meg opp også, virker som de verre bivirkningene også vil bli borte straks man slutter. Og ingen målt fosterskade.
 
Har de også. Men har de bare på uten å kjenne noe effekg i grunn. Har mistet den ene også :woot:
Ble litt paff da de på apoteket gav meg den istedenfor noe jeg ville ansett som mer kvalmestillende, men man gjør jo alt for å slippe å være så kvalm :p:woot:
 
Back
Topp