Bruker du den lille livredderen?

Ja. Går jeg langs veien har jeg helst refleksvest på for her på landet uten lyktestolper er slike små reflekser ganske ubrukelige, syns jeg. Registrerer jo ikke at det er et menneske før jeg er noen meter ifra bare, og noen har dem jo på siden ut mot grøfta...

Har alltid på refleksvest om jeg går i mørket. De små syns jeg er litt falsk trygghet, syns ikke veldig godt at det kommer et menneske.

Ja, både den og vest ( mye ute og går når d er mørkt)

Ja, prøver alltid å ha på meg minst en. Har gjerne liggende noen i bilen for bruker ofte de lange som snappes på og de tar for stor plass i lommene på dagtid når jakker skal av og på.

Vet dere, her om kvelden var eldste og jeg ute en tur. Med vester.

Lenger oppe i gata kunne vi skimte to personer som kom gående. Så ikke ut som om de hadde refleks, for så ikke noe gjenskinn i noe da biler passerte dem.

Men da vi kom side om side ser jeg at mannen har to og damen en refleks hver, sånne brikker du henger ut av lomma!

Enten var de gamle og hadde mistet effekten, eller så synes ikke sånne godt nok! Det er litt skremmende...

Reflekser må testes, gamle funket kanskje ikke. Det gjelder i absolutt høyeste grad vester også!

Lysdiode og refleksbånd på vogna og meg selv og alt av vesker osv.
På vinteren har alle jakker hos oss minst en refleks.

Back
Topp