Bruker du bæretøy?

Jeg håper å bli en bæremamma i hvert fall :) Har ringslynge og ergobaby med spedbarnsinnlegg klart, og håper å få brukt det flittig. Syns folk ser rart på meg når jeg sier at jeg ikke er sikker på om jeg vil bruke vogna SÅ mye siden jeg vil bære, men dem om det. Jeg vil gå med baby i skogen ;)
Jeg går på skogstur med baby stadig vekk, er kjempekoselig!

Bærer du 8 kg i caboo nå, det var tungt! Jeg ga opp når hun var 5-6 kg, brukte bare manduca etter det.
Hvor gammelt er barnet? Jeg brukte manduca fra hun var 3 måneder, brukte aldri noe innlegg.

Han er 12 uker idag :D.Maduca har jeg ikke sett på. Google ;)

Han er 12 uker idag :D.Maduca har jeg ikke sett på. Google ;)
Jeg er veldig fornøyd med manduca. Men hvis du har ergo så blir det ganske likt.
Du har en stor gutt ja! Jenta mi er straks 7 måneder og veier såvidt over 7 kg:)

Jeg er veldig fornøyd med manduca. Men hvis du har ergo så blir det ganske likt.
Du har en stor gutt ja! Jenta mi er straks 7 måneder og veier såvidt over 7 kg:)

Veldig stor :Det han var 60 cm og 6100 kg på 6 ukerskontrollen ;) kun veid han hjemme etter det. Forrige uke veide jeg han til 7,8 med klær på.

ja så de var relativt like. Synes dog den er litt brei for beina hans ennå. Sånn at beina ikke henger fritt
Om du skjønner hva jeg mener :p trøtt. no

Veldig stor :Det han var 60 cm og 6100 kg på 6 ukerskontrollen ;) kun veid han hjemme etter det. Forrige uke veide jeg han til 7,8 med klær på.

ja så de var relativt like. Synes dog den er litt brei for beina hans ennå. Sånn at beina ikke henger fritt
Om du skjønner hva jeg mener :p trøtt. no
Haha, ja jeg skjønner hva du mener;) Et vevd sjal er tingen, for da kan du justere mye mer ut fra barnets størrelse. Det gir også mer bærekomfort enn en sele.
Men så er det litt mer styr. En enkelt knyting på magen er ikke så vanskelig egentlig, men sjalet mitt f.ek. er 4,2 meter langt så det er ikke noe særlig å holde på utendørs.
Sele en enklere på den måten, kjapt på, kjapt av.
Hvert bæretøy til sitt bruk;)

Ikke nå lengre (2 år og 3 mnd) men brukte baby carrier mye da han var liten og hadde kolikk/låsninger. Brukte manduca etterhvert når han ble litt større :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Caboo var uvurderlig med en liten en som hadde vanskelig med å finne søvnen. Kan brukes ennå. Men begynner å bli tungt. Pluggen er snart åtte kg. Ergobaby er fin til turer. Gleder meg til å ta ut spedbarnsinnlegget. Noen som vet når man kan det forresten?

Jeg har Angelpack, men den er ganske lik ergo ;) Den brukes ikke med innlegg, men med bena under seg frem til han var lang nok fra hoften til kneleddet slik at kneet fikk en bøy og ikke var inne i selen lengre :)

Jeg har brukt sjal med begge, og så hadde jeg manduca til eldste og angelpack til yngste.
Men pga bekkentrøbbel og skade på meg etter fødsel med eldste ble det ikke så mye bæring som jeg ønsket.

Har bært yngste mye mer.

Planen er å ta med angelpacken på skogstur i morgen, så får vi se om hun vil sitte der hvis hun blir sliten ;-)
Hun ble to år i juni.

Haha, ja jeg skjønner hva du mener;) Et vevd sjal er tingen, for da kan du justere mye mer ut fra barnets størrelse. Det gir også mer bærekomfort enn en sele.
Men så er det litt mer styr. En enkelt knyting på magen er ikke så vanskelig egentlig, men sjalet mitt f.ek. er 4,2 meter langt så det er ikke noe særlig å holde på utendørs.
Sele en enklere på den måten, kjapt på, kjapt av.
Hvert bæretøy til sitt bruk;)

Takk for tipset. Hvor lenge kan man bruke vevd sjal tror du? Hmmm
Hmmm
Hmmm. Kanskje skaffe det også :p

Jeg har Angelpack, men den er ganske lik ergo ;) Den brukes ikke med innlegg, men med bena under seg frem til han var lang nok fra hoften til kneleddet slik at kneet fikk en bøy og ikke var inne i selen lengre :)

I sånn forskerstilling du mener? Tror ikke det går i ergobabyen. Tror ikke det er plass? Men jeg skal prøve. Takk for tips.:)

Takk for tipset. Hvor lenge kan man bruke vevd sjal tror du? Hmmm
Hmmm
Hmmm. Kanskje skaffe det også :p
Et vevd sjal kan du bruke lenge! Kan bære en voksen i det til og med hvis du orker;)
Jeg kjøpte brukt, 400 kr.

har alltid ønska dette men aldri fått det til. Fikk en støkk da andremann smatt ut av bæreslynga og siden da har jeg aldri vært sikker nok på bæretøyet.. Har beco, ringslynge, mobywrap men det ble altså mest brukt til førstemann og ikke nå med 4 stk når jeg virkelig trenger det:rolleyes:

Haha forsker..froskestilling såklart :p

Jeg har hatt han i froskestilling ja :) Men forsker går sikkert ann det og ;) Nurket var litt kort i bena da, så han var nærmere 5 mnd før han kunne sitte med beina ut...

Bar lillegutt i Caboo Close på sykehuset rett etter han ble født. Fikk mange komplimenter av personalet og det var ei til som også turte å ta frem sitt :) Måtte desverre finne et annet alternativ da han passerte 7 kg ved 3 mnd alder.

En baby trenger nærhet og mor trenger å gjøre noe annet- få både pose og sekk :D

Bruker ErgoBaby 360 nå og han er like glad i den. Våknet akkurat etter å ha sovet i den :)

Last edited:
Har kjøpt ergo bæresele, tenker er genialt når eg skal ut og fly osv. Håper jeg liker å bruke det og når mini kommer at det blir godt tatt i mot;)

Jeg bærer litt, bruker et bæresjal.
Har brukt det siden han var nyfødt, i en periode var det kun slik jeg fikk roet han. Han er født prematur så han hadde også et stort behov for nærhet -sjal = super genialt! :)

Jeg bærer litt i ergobaby, men ikke brukt selen så mye til lillesøster. Brukt den masse til storesøster :)

Har kjøpt ergo bæresele, tenker er genialt når eg skal ut og fly osv. Håper jeg liker å bruke det og når mini kommer at det blir godt tatt i mot;)
For meg var den uvurderlig når jeg og storesøster reiste på egenhånd :)

Back
Topp