Bruker du alltid bilbelte?

Ja, alltid - og jeg har en 3åring som alltid sier ifra om jeg ikke har belte på når jeg starter bilen :)

immababy skrev:
Ja, alltid - og jeg har en 3åring som alltid sier ifra om jeg ikke har belte på når jeg starter bilen :)

Haha samme her! Bare at han er fire :)

Hehe, jeg hadde aldri gidda og skrevet her dersom jeg ikke hadde gjort det! Da blir en jo nærmest halshugd!

Men jeg er dårlig å bruke bilbelte fra meg til foreldrene mine. De bor 200 meter unna meg. Veien er oversiktlig og grei, ser ikke de store problemene med det (når jeg er alene i bilen, og kjører jo bare den biten når jeg feks skal levere eller hente noe) Uuuups!

Utenom det bruker jeg bilbelte!

Jeg er nok den som glemmer bilbelte ofte...men heldigvis har jeg en overvåken 5 åring som passer på at jeg bruker belte :) Så jeg er blitt flinkere, men er vel langt ifra flink nok...

Jmd skrev:
Absolutt ALLTID! Føler meg nesten naken om jeg skulle glemme det for en gangs skyld.

Samme her!

Ja, alltid!

Ja - selvfølgelig! Jeg føler meg nesten naken uten

Ja;)

Ja, eneste er under rygging ut fra en parkering, det er lovlig og jeg tar der på før jeg kjører avgårde. Føler at noe mangler uten bilbelte.

Ja, alltid. kunne være litt slækk før i tiden, men ikke nå som jeg har fått barn. Nå er jeg supernazi på sikkerhet.

Alltid! Kjører ikke en cm uten.. Vane fra jeg var liten, pappa kjørte ikke før alle hadde tatt på belte! Og det vidreføres til mine små av meg.
 Føler meg nesten litt "naken" uten belte på

Alltid! Føler meg litt "naken" uten..

Krristy skrev:
Ja tar  det på av ren rutine.
Den eneste gangen jeg IKKE tok det på meg, forstår ikke hvordan jeg glemte det ut engang som er så forkjemper for både bilsikring av barn og bilbelte bruk blant andre i tillegg :/
Da ble jeg stoppet i kontroll og fikk bot!

Samme her!! Bare at jeg var passasjer, og har hverken lappen eller bil..

selvfølgelig!

men vet det er mange som ikke gjør det ja, hverken på seg selv eller ungene...

Det er en av de få tingene jeg med hånden på hjertet kan si at JA, det gjør jeg.

Det er uansett hvor få meter jeg skal eller hva slags type vei det er. Uansett så er bilbeltet på.
Jeg kjøre ikke en meter uten av beltet er tatt på meg selv og de andre som er i bilen.

Ja, det skjer automatisk :)
Men vet de fleste her på øya ikke bruker/sikrer unger skikkelig, årsaker de oppgir: "liten/ingen trafikk, er ikke politi her". Tja er vel ikke så mange som planlegger å kræsje, kjøre ut, evt om bremser svikter osv - og jeg visste ikke at det var pga å ungå bøter man brukte bilbelte - jeg trodde det var pga sikkerheten.....
Så mine unger skal lære at i bil bruker vi belte og sitter i bilstoler selv om vi befinner oss på en øy. De har jo gjerne latterlig høy fart her ute også - "men pytt sann.....".

Back
Topp