Bruker du alltid bilbelte?

Sorland skrev:
Ja, er en rutine her. Her går alarmen om vi ikke setter det på, så har liksom ikke noe valg heller.

Nå vet jeg ikke hvordan bil du har, men vi hadde alarm når bilen var i fart uten belte på fører.
Alarmen klarte sambo å skru av....:P
Men det blinker i dashbordet for det da.

Selv bruker jeg bilbelte.

minoja skrev:
Ja, det skjer automatisk :)
Men vet de fleste her på øya ikke bruker/sikrer unger skikkelig, årsaker de oppgir: "liten/ingen trafikk, er ikke politi her". Tja er vel ikke så mange som planlegger å kræsje, kjøre ut, evt om bremser svikter osv - og jeg visste ikke at det var pga å ungå bøter man brukte bilbelte - jeg trodde det var pga sikkerheten.....
Så mine unger skal lære at i bil bruker vi belte og sitter i bilstoler selv om vi befinner oss på en øy. De har jo gjerne latterlig høy fart her ute også - "men pytt sann.....".

Ikke sant? De færreste planlegger vel å havne i en ulykke, men skulle tro de i det minste ville gjøre det de kunne for å sikre seg der de kunne. Jeg blir så provosert av mennesker med den holdningen du beskriver! Som om de ikke hadde giddet å sikre verken seg selv eller ungene dersom de hadde visst at de aldri ble tatt i kontroll.

JA, både jeg og sambo takler ikke å ikke ha beltet på, kjennes nakent ut og føler man skal skli ut av setet når man ikke har det. Prøvde uten ned til butikken for et par uker sia, er ca 100 meter, var helt horribelt :O

Alltid, uten unntak. Til og med når jeg bare flytter om på bilene i oppkjørselen.

min bil piper noe j****** (heldigvis) så det første jeg gjør når jeg setter meg inn i bilen, er å ta på selen. min samboer har fått seg bare beltspenna, så han kjører alltid med den i, for da piper det ikke, å sambo slipper selen!! hater de greiene!!!

ja, har lakt meg til vanen at jeg tar på beltet før jeg starter bilen:)
føler meg veldig utrygg og 'naken' om jeg ikke har på.

oggi sin skrev:
min bil piper noe j****** (heldigvis) så det første jeg gjør når jeg setter meg inn i bilen, er å ta på selen. min samboer har fått seg bare beltspenna, så han kjører alltid med den i, for da piper det ikke, å sambo slipper selen!! hater de greiene!!!

OMG. Det er faktisk en av de dummeste tingene jeg hører om. (har hørt om folk som sitter utenpå sikkerhetselen også. ) 

Back
Topp