Bruker du alltid bilbelte?

Pin-up

Forumet er livet
Skulle tro at det selvfølgelige svaret på det er "ja", men virker som forbausende mange dropper det.

Leste nettopp i lokalavisa at 9 stykker ble tatt i kontroll idag for manglende bilbeltebruk. Synes i grunn det er rart at folk ikke gidder å ta det på, når det koster så lite og redder så mange.

Ja, alltid, uten unntak. Det dummeste jeg ser er folk som dropper det med vilje og går out of their way for å slippe. Det, refleks og sykkelhjelm er liksom sånne ting som noen har fått det for seg at ikke er kult. Provoserende!

KristineBirgitte skrev:
Ja, alltid, uten unntak. Det dummeste jeg ser er folk som dropper det med vilje og går out of their way for å slippe. Det, refleks og sykkelhjelm er liksom sånne ting som noen har fått det for seg at ikke er kult. Provoserende!

Jeg er så enig!

jaaaaa.
til tider tar jeg på meg det når jeg leter etter noe i bilen, og da får jeg meg en bom stopp på tur ut av bilen for da har jeg jo glemt at jeg tar det på automatisk 

Senator Malin skrev:
Ja alltid... Rutine blitt.

Om det så er 20 meter bilen skal kjøre. Beveger bilen seg har jeg bilbelte på!

Tar det på meg sekundet etter at jeg har satt meg inn og lukka døra. Det er en ren vane fra da jeg var liten. Vi starta ikke engang bilen da før alle belter var på, og den tradisjonen har fortsatt. Idiotisk å komme utfor en liten ulykke og bli hardt skada fordi man har latt være å ta på bilbelte.

Ja, uansett hvor liten tur jeg skal så er bilbeltet på før jeg starter bilen.

Absolutt ALLTID! Føler meg nesten naken om jeg skulle glemme det for en gangs skyld.

FrkPedersen skrev:

KristineBirgitte skrev:

Jeg er så enig!

enig!

Ja:) Kjører ikke 1 meter uten! Første jeg gjør når jeg setter meg inn i bilen.. føler meg naken når jeg sitter uten..

Men vet om mange som ikke gjør det..

Ja tar  det på av ren rutine.
Den eneste gangen jeg IKKE tok det på meg, forstår ikke hvordan jeg glemte det ut engang som er så forkjemper for både bilsikring av barn og bilbelte bruk blant andre i tillegg :/
Da ble jeg stoppet i kontroll og fikk bot!

Ja, uten unntak!

For meg er det en selvfølge å ha på seg bilbelte når en kjører

Ja, er en rutine her. Her går alarmen om vi ikke setter det på, så har liksom ikke noe valg heller.

monaogmini skrev:
Ja, uansett hvor liten tur jeg skal så er bilbeltet på før jeg starter bilen.

Back
Topp