Bruker deres babyer

ORIGINAL: t0mmelise

Ja her bruker vi tutt av og til.. hun har sykt sutte behov så vi måtte gi henne den :) jeg vil IKKE at hun skal bruke meg som tutt, noe hun begynte med på sykehuset.. hehe.. så her bruker vi NUK sine [:)]

Her også [:D]

Hun tar kun avent sine.
Hadde ikke klart oss uten tutt.... I starten ville jeg ikke ha det heller, men det ble nødvendig etterhvert. OG det forebygger krybbedød, så amen for tutt[:D]

ORIGINAL: anne marit

Ingen av mine barn vil ta smokk. Hun største tok litt smokk når hun fikk tenner,men det ble ingen vane. Har prøvd nuk,mam,avent og tommee tippee å alle som en bli spyttet ut etterfulgt med brekninger.

Samme her!!

Min gutt bruker og smokk. Jeg har flere typer, det viktigste for meg var at de var bisfenol A fri!! Gutten min har et enormt sugebehov - så smokken er god å ha når han er stresset.. men det er jo utrolig viktig å ikke gi smokken med en gang de griner - for ofte overser en da økedøgn og slik - at de egentlig har behov for pupp og mer melk. Personlig hart jeg funnet ut at det fungerer best å lytte etter NÆH skrik - så hører jeg om det er mat eller smokk han har behov for.

En kollega av meg fortalte at da datteren nektet å ta smokk/flaske da hun var baby, og nå når hun er tyve, har hun funnet ut at hun har latex allergi eller noe sånt - og at det sannsynligvis er derfor ungen nektet å ta smokk - fordi det svidde/klødde  i munnen - så kanskje derfor enkelte her har problemer med å gi ungene smokk??

ja av og til, men ho dytter den som regel ut igjen enda, går seg vel til etterkvart[:)]

Ja, Tobias må ha smokk når han ska søv, ellers bi da et skikkeli ulvehyl og masse vræling...
Han bruker smokk med silikon sia e har latex-allergi, så tør e ikke å bruke noe med latex til han. Bedre føre var,enn etter snar.
E hovna skikkelig opp i svelget hvis e får noe med latex i munnen,noe som resulterer i pustevansker, så e e redd for at Tobias også skal oppleve det.

Nå tror jeg endelig smokken funka, hun tar den men slipper den ganske fort igjen og det er litt slitsomt. I går natt putta jeg bare i smokken i stedet for pupp og hun sov to timer til tror jeg så det var deilig! Både mam og avent går her. Delig når de bruker smokk asså!

Lars Oscar bruker smokken av og til da han skal sove, og litt når vi kjører bil.
Bruker mest avent-smokk, men han har mam-smokk i senga si.
Han er i det hele tatt veldig grei på alt sånn...tar både flaske og pupp, og har tatt de smokkene vi har tilbudt ham.

Nuk sine smokker med silikon. Ikke de med latex, de spytter han ut. En kresen liten kar her [:D] Har prøvd andre typer smokker og, men neida, bare nuk med blank tupp *fniser*

Ja, her bruker vi smokk. Førstemann ville ikke ha, og brukte meg som sutt...slitsomt og stakkars puppene mine!
Vi merkert  nr 2 hadde et stort suttebehov og ga han sutt da han var 2 dager gammel, selv om de anbefaler å vente ..
Men det har jo gått fint :)

ORIGINAL: SiljeC

Ja, han bruker smokk. Hender han blir sint når den faller ut, da[8D]

Jepps, her er går det i smokk, hvis ikke hadde nok jeg og sambo flydd på veggen. Hehehe.. Glad i å sutte på sutten sin :) 

Bruker smokk til å roe seg ned, og får til det. Han sovner som regel med smokken og finner litt trøst i den, synes det er veldig greit! =)

ORIGINAL: Rotta

Ja, her bruker vi smokk. Førstemann ville ikke ha, og brukte meg som sutt...slitsomt og stakkars puppene mine!
Vi merkert  nr 2 hadde et stort suttebehov og ga han sutt da han var 2 dager gammel, selv om de anbefaler å vente ..
Men det har jo gått fint :)

Jeg og gav smokk en av de første dagene da vi lå på sykehuset. Jordmødrene sa liksom ingenting for eller mot - bare svarte meg at foreldre må bestemme selv.. så jeg gav... Synes det var litt teit at de ikke sa at enkelte unger kan bli sugeforvirret... og tenkte at helsesøster kom til å kommentere smokkbruken på hjemmebesøket... men hun virket bare positiv til smokkbruken.

Back
Topp