Bruker deres 4 åringer pute?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg begynte å tenke på at det er kanskje tid for å kjøpe en pute til størstemann her hjemme. Han har i dag en helt flat pute, er vel en babypute tror jeg:) Har dere kjøpt en skikkelig pute til 4 åringene deres? Og bruker dere fortsatt junior dyne?

Er vel halvannet år siden hun fikk voksendyne og voksenpute. Altså ikke av den mest "fluffy" sorten man får, men en vanlig pute ja. Hun er lett astmatisk og merker at det hjelper både på snørr og pust å komme seg litt bedre opp. 

gutten min har hatt junior pute fra han fikk junior senga si rett før han var tre år:) han er 4 om to dager og bruker fortsatt junior dyne og da :) det vil si 100*140...

Han bruker falt pute og juniordyne. Han fikk ordentlig dyne og pute til jul i fjor, men har ikke ville bruke det. Puta blir for klumpete synes han og dyna for stor å håndtere. Så her gikk vi tilbake til junior igjen, og kommer nok til å ha det en stund til. 
Kan hende vi må bytte til vinteren, for jr.dyna er litt kort.

Han har pute ja,ikke en veldig tykk,det liker han ikke så godt. Bruker fortsatt juniordyne.

har brukt stor dyne og pute lenge vi....

Bruker vanlig pute og voksendyne og har gjort det i noen år nå. Gikk rett over til voksendyne når han begynte med stor seng og det har fungert ypperlig. Han er dog 5.5 år, men har altså brukt ordinær pute halvannet-to år. Voksendyne fra han var litt over ett år.

Her så fant gutten vanlig putte som han ville bruke når han var 3år så da fikk han beholde den
Jenta har hatt det siden ho var rundt 2.5år,men ofte så ligger ho ikke på putta  i det helle tatt

Da bør vi kanskje prøve å se om han liker en pute da:) Vi har bygd opp senga med bøker vi pga at han er tett og har astma, kanskje det kan hjelpe litt med pute i steden da:) Han liker jo alle veier i den senga, så mulig det er unødvendig med pute...

Ikke fast, men noen ganger.
Pleier å bruke en stor, ganske fast pute bak ryggen når jeg leser for ham før leggetid, og noen ganger vil han beholde den - andre ganger tar jeg den ut når jeg går.
Han er litt forkjølet om dagen, og vi lurer på om han sliter litt med allergier, så ofte er det kjekt å komme litt opp.
Har et brettet teppe under madrassen for å heve litt i utgangspunktet, og har tenkt å kjøpe egen pute til ham som er litt mindre enn den store han bruker nå - den er VELDIG høy.
Men så måtte jeg alltid ha TO STORE puter når jeg skulle sove før i tiden, så han har vel arvet det fra meg. ;)

Jr. har akkurat fylt fem.

Begge mine unger har brukt medfølgende pute til dyna si siden de var 6 mnd.

Eldste er 4,5 år og har voksendyne 140x200 med tilhørende pute.

4 åringen har brukt pute 1 år nå.. og voksendyne..

2 åringen vil ikke ha pute ennå (noe jg syns er dumt, for han trenger det(tett nese osv)) 

vi har brukt stor dyne og pute lenge nå.. Hehe, men han ligger vel ikke direkte på puta om natta, ender vel opp med å ligge litt på kryss og tvers :p men stor pute har han vertfall;)

Har en litt tynnere vanlig pute, og har dundyne i juniorstr. Sommerdyne kjøpte jeg i voksenstr til henne, men synes den er litt stor i juniorsenga :)

Her begynte han med pute (juniorpute) når han var rundt 1.5 år, den ble bytta ut med stor pute for ca.1 år siden.
Har også brukt voksendyne i snart 1.år.

Juniordyne- og pute, puten er omtrent helt flat. 
I sengen ligger også en voksenpute som vi ligger på når vi leser for han, og han ligger oftere og oftere på den når vi ser til han på kvelden. 

Back
Topp