Bruker dere....

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Det går mye penger på klær! De vokser jo så fort, og har en egen evne til å slite ut bukser...
Leker kjøper vi ikke så mye, men litt blir det jo, og bøker må jo fornyes :)

Går en del i en bokklubb, men prøver å avbestille de bøkene jeg vet ikke blir lest.
Ellers handles det litt klær, men er flink til å spørre på facebook etter brukte klær. De siste 2 årene jeg har spurt etter klær så har jeg endt opp med masse klær som måtte kastes for de har vært ødelagte eller så utvasket at de ikke har vært fine eller så møkkete at jeg ikke har klart å fått de rene selv etter flere omganger i vaskemaskinen :(
Så da ender jeg opp med å må kjøpe nye klær.
Yttertøy og sko kjøper jeg uansett nytt.

Ja, selvsagt.

Det går i utstyr, klær, mat, frisør, leker, opplevelser og ikke minst boligsparing og vanlig sparekonto til ungene.

Både ja og nei. Vi handler inn fornuftig mengde klær og leker. Også et hun heldig å ha besteforeldre elsker å skjemme henne litt bort :) men det er jo noen røsk fra tid til annen når sesong tøy må byttes ut :) Nå skal jg bruke litt penger på rommet hennes slik at det kan bli litt hyggeligere der inn og passe mer for ei skolejente I vekst og ikke et barnehage barn :)

Bruker en del, men da på ting han trenger. Vokser for ut av ting og må ha klær og sko som passer. Det er ikke akkurat billig. Men kjøper ikke mye unødvendig :)

Tja, bruker ikke mer penger enn jeg har i alle fall. Men det går en god del, mest på utstyr og aktiviteter. Det spørs litt hva du regner med som å bruke penger på barna? Bruker ikke all verden på klær, da de får litt i gaver, og jeg liker å sy selv. Derimot så liker jeg å dra på alt som er av arrangement for barn, og det blir jo en del utgifter til diverse billetter, inngangspenger og slikt. Regner du med kjøring og overnatting når det er noe som skjer i nabobyene, så blir det fort større summer enn det jeg bruker på klær.

Bruker nesten alle pengene mine på barna, bortsett fra faste utgifter så klart. Frøkna vokser så fort så må kjøpe nye klær nesten hver mnd, i tillegg til at jeg er over gjennomsnittet opptatt av barneklær. Kjøper ikke de dyreste klærne, men noe råflott blir det jo av og til. Nå trenger hun også vinterutstyr(dress, votter, luer, sko), ny vognpose og ny bilstol. Blir en dyr måned kjenner jeg. Gutten i magen har vi egentlig det meste vi trenger til fra før av, av utstyr, men klær trenger han også. Har bare maks to lønninger før han kommer, så må få ut fingeren å kjøpe inn det siste vi trenger. Leker bruker jeg ikke så mye penger på. Hun fikk mye fint til bursdagen sin og mannen har funnet mye fint brukt på facebook og finn. Om noen av oss bruker penger på leker til ungene, er det mannen. Jeg står som regel for de praktiske tingene!

Back
Topp