Bruker dere wc-blokk?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Av alle rare ting jeg lurer på

Jeg sto i dusjen og savna dusjsåpa mi, til jeg kom p åat den sto på badekarkanten etter at den ble brukt i toalettskåla for noen dager siden.

Foranledningen var at min datter hadde omgangssyke og påpekte at det lukter ikke akkurat roser av denne toalettskåla. Nei,det gjør jo ofte ikke det, og egentlig særlig ikke når noen spyr i den fortere enn mora rekker vaske. Wc rens lukter ikke akkurat roser det heller, men vi har hatt en som lukter sitron ;)

Vel, ikke roser, men vannlilje, sa jeg og sprutet dusjsåpe i skåla.

Lang forhistorie, men som altså førte til at når jeg gikk gjennom denne situasjonen i hodet der jeg sto og savna såpa mi (ordnet seg det, altså) så kom jeg på...

Bruker alle andre sånn wc blokk som lukter.... i alle fall NOE hver gang man skyller ned, liksom?

Jeg er oppvokst uten, mamma får astmaanfall av slike ting så det er liksom ikke så aktuelt, og jeg kan ikke huske å ha sett det i alle andre hjem jeg har vært på besøk, men... er det vanlig?

Om enn ikke akkurat roser, så.... ja, litt bedre lukt og hygiene(?)

Nei vi brukte det ett par mnd for noen år siden den falt i do og vel vi måtte betale 1000 kr for å få rørleggeren på besøk, noen dager etter kom den store sugebilrn for å besøke naboen som hadde fått det tett i rørene pga en WC blokk , så naboen lurte på om vi visste noe om det......
Aldri mer sånt, på jobb har vi spray..

Vi har hatt sånn we duch fresh disk noen ganger, da er det ikke noe stort som kan forsvinne nedkjennom, det er jo bare en "klatt" som festes på innsiden av skåla, ikke en holder av noe slag, bare litt gele, men det glir ut ganske fort, vi glemmer å sete på ny, eller kjøpe refill, og så er det årevis til neste gang tema kommer opp

Som når en besserwisser av en 9 åring altså overtrøtt og kvalm kommenterer at toalettskåla ikke lukter roser.

Go figure, du satt nettopp på den og gjorde ting som ikke lukter godt, med bøtte på fanget, så gikk du av og spydde i do, og jeg har ikke rukket vaske det enda ;)

Nei det har jeg aldri skjønt poenget med :bag:

Nei det gjør vi ikke.
Tenner en fyrstikk hvis det lukter etter nummer 2, det fjerner lukten.
Og lukter det av do burde den jo egentlig vaskes og ikke kamufleres av annen lukt.
Synes også de fleste lukter for mye.

Da er jeg ikke på villspor nei.

Jeg tenkte at de reklamerer jo med at de skyller og rengjør. Men det pleier jeg gjøre med vanlig wc rens og en dokost.

(Det bare rekker man gjerne ikke midt i en heftig runde med omgangssyke, 5 tømminger på 20 minutter tillater ikke mye tid for vask...Deretter roet hyppigheten seg ned såpass at jeg etterhvert fikk vasket skåla. Samt at den selvsagt ble kloret ned etter at det var over. Klor lukter heller ikke roser, men det er i alle fall greit rent da)

Vasker doen jevnlig, bruker ikke noe i den :) :)
Den blir verken renere eller mer hygienisk av wc blokk og slikt :)

Nei, vasker doen :p den jeg vasker doen med lukter veldig godt uansett så trenger ikke noe annet med lukt.

Nei det gjør vi ikke.
Tenner en fyrstikk hvis det lukter etter nummer 2, det fjerner lukten.
Og lukter det av do burde den jo egentlig vaskes og ikke kamufleres av annen lukt.
Synes også de fleste lukter for mye.

Har aldri opplevd at det lukter av selve toalettet og jeg er sensitiv på lukt. Tenker det må vaskes oftere om det lukter (skjønner at det er et spesielt tilfelle i tråden her da siden det er snakk om omgangssyke).

Vi bruker av og til wc duck, men veldig sjeldent. Må selvfølgelig vaske toalettet like ofte uavhengig av om man bruker det eller ikke.

Nei vi brukte det ett par mnd for noen år siden den falt i do og vel vi måtte betale 1000 kr for å få rørleggeren på besøk, noen dager etter kom den store sugebilrn for å besøke naboen som hadde fått det tett i rørene pga en WC blokk , så naboen lurte på om vi visste noe om det......
Aldri mer sånt, på jobb har vi spray..
Der sier du noe :p Jeg har en man som er rørlegger og han har alltid klagd på desse. Han ser det mye via jobben .Her får jeg ikke lov att bruke de:p

Har aldri opplevd at det lukter av selve toalettet og jeg er sensitiv på lukt. Tenker det må vaskes oftere om det lukter (skjønner at det er et spesielt tilfelle i tråden her da siden det er snakk om omgangssyke).

Vi bruker av og til wc duck, men veldig sjeldent. Må selvfølgelig vaske toalettet like ofte uavhengig av om man bruker det eller ikke.

Opplever dessverre fort at doen stinker tiss her hjemme, og har veldig god luktesans, men det er altså for det er en på 2,5 år som bruker doen :joyful: så det blir kanskje litt ekstra gris/lukt når man har smågutter i hus.
Men det er bare å ta en skikkelig vask av do, og særlig den renna hvor vannet kommer ut fra, så blir det borte :p

Må uansett vaskes regelmessig for å ikke lukte ja, og vanligvis så gjør vi jo det, men ja, det var en spesiell situasjon den kvelden. Lukter ikke roser i dag heller, men luktet rent. Dvs, lukter ikke, egenelig. Helt fint

Bruker heller ikke sånt.

Nei, vi bruker ikke noe slikt, kan ikke fordra slike lukter, synes de gjør all annen lukt mye verre også. Vasker regelmessig, og går aldri fra skitten do uansett.

Nei, har hatt sånn noen ganger. synes de er bare i veien når jeg vasker. og om de løsner og faller i do, så er det så utrolig kjedelig.

Bruker av og til slike wc-sticks vi legger under knappen vi skyller ned med. Synes det gir en svak, god lukt på hele badet. Men sjeldent jeg husker å putte oppi :p

Back
Topp