Bruker dere vannkoker

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
når dere lager mme? Hehe, kjæresten min blir litt oppgitt, for han synes jeg er sååå forsiktig. "jo, det SKAL koke i noen minutter, det står her!!". [:D] Men bakteriene dør vel i det vannet når 100 grader, eller? Problemet med vannkoker er jo at den slår seg av når vannet koker.

Jepp bruker vannkoker! Enkelt og greit [:)]

Tanken hadde faktisk ikke streifet meg å koke vannet i kjele hehe.
Siden jeg gir MME til hvert måltid har jeg faktisk vann på termos også slik at det skal få enda raskere å lage [:)]

Hehe, er muligens litt gammeldags av meg jeg da. [:D] Men flaskene må du jo likevel koke i kjele. [;)][:)] 

Ja koker flskene i kjele [:)] Har endel flasker heldigvis så det blir ikke så mye koking om dagen. *phew* Vurdere å kjøpe en steamer da.. Finnes en steamer dings til mikroen også som bare bruker 2 min, men mikroen vår er selvfølgelig for liten [&o]

ORIGINAL: Mirakel Mamma

ja vi bruker vannkoker,
når jeg bare skal gi mme så blir det ferdige flasker i kjøleskapet, bare til å varme opp

Jepp..samme her oxo..[;)]

ORIGINAL: Ju9ta

ORIGINAL: Mirakel Mamma

ja vi bruker vannkoker,
når jeg bare skal gi mme så blir det ferdige flasker i kjøleskapet, bare til å varme opp

Jepp..samme her oxo..[;)]

bruker nan vi,og den kan visst ikke varmes opp... i kveld ser det imidlertid ut som vi slipper mme, for petter har vært svært så rolig..

har brukt nan siden junior var tremnd og den kan man fint varme opp [;)] men bare en gang og ikke over et døgn i kjøleskapet :) håper dette var til litt hjelp [;)] er en sykepleier som har sagt det forresten hvis det er mere beroligende :)

ja er kjekke de [;)] haddedet ikke gått ann å varme de opp så hadde jeg jo ikke gjort annet enn ålage mat da jo hehe

ORIGINAL: MaritParit

nan burde kunne varmes opp? Det gjorde de iallefall på sykehuset. Vi fikk nan til mathilda på sykehuset forrige uke, måtte på barselpoliklinikken grunnet vektnedgang. Og da tok de ut en flaske fra kjøleskapet med nan, som de varmet opp.
Vi lager opp noen flasker nan hver dag som står i kjøleskapet som vi bare kan varme.

Ååå, er det sant? Jeg har blitt fortalt at nan må tilberedes rett før det skal spises, og at det er bare collett som kan tilberedes, settes i kjøleskapet, for så å varmes senere. Men det var godt å høre at det var bare tull, for det gjør det jo så mye enklere! [:)] Takk for svar dere. Så kjekt å ha dere! [:D]

ORIGINAL: MaritParit

Ah! Det var godt flere delte min oppfatning! Ble litt bekymret for at jeg skulle vært heeelt på jordet [:D] Genialt å bare kunne varme opp! Og så kjekke de ferdig-pakkene på butikken er [;)]

Men vi bruker ikke de ferdigpakkene da, men den du koker opp vann og tilsetter pulver når vannet har riktig temp.. Men den kan vel varmes opp også?.. Er jeg dum nå kanskje.. [8|][:D]

så bra du tokk opp dette.har stått med kjele og koket jeg da,og sambo har lurt på hvorfor jeg ikke bruker vannkokeren.. haha.. litt hysterisk jeg da.men nå skal jeg jammen ta den i bruk jeg oxo:)
ORIGINAL: Misin

når dere lager mme? Hehe, kjæresten min blir litt oppgitt, for han synes jeg er sååå forsiktig. "jo, det SKAL koke i noen minutter, det står her!!". [:D] Men bakteriene dør vel i det vannet når 100 grader, eller? Problemet med vannkoker er jo at den slår seg av når vannet koker.

Pleier bare å vaske opp flasker og pumpeutstyr i kummen jeg, så skyller jeg det godt, putter det i en ren bolle og heller over nykokt vann fra vannkoker... Lar det ligge litt før jeg tar det opp, rister og lar det lufttørke. Blei så mye "bøss" når jeg brukte håndkle, så fant ut at det var greiere å la det tørke selv, tørker jo fort når det har vært i varmt vann...

NÅR MARIUS ER FERDIG Å SPISE - SKYLLER JEG FLASKENE GODT -
OG GIR DEM ET OPPKOK I VANNKOKEREN - LUFTTØRKER ETTERPÅ.
DET HAR JEG GJORT SIDEN VI KOM HJEM....

BRUKER OGSÅ VANNKOKER NÅR JEG KOKER VANN TIL MME - VI BRUKER
OGSÅ NAN. KOKER OPP VANN - VENTER EN STUND - BLANDER OPP -
SÅ SETTER I KJ.SKAP TIL JEG SKAL BRUKE - SÅ VARMER I MIKRO`N.
ENKELT & GREIT[:)]

Back
Topp