Bruker dere smokk

Ja, siden dag 4 etter OK fra helsesøster. [emoji4] Ho er ikkje SÅ glad i den enda, er 2 uker. Har prøvd litt ulike bl.anna sånne natursmokker. Men ho liker de "vanlige". Genialt på stellebordet f.eks.

Vi ga smokk etter noen dager, bruker den mest i vogn, biltur, på butikken osv, eller for å få fem minutter til å spise opp middag [emoji28] han vil som regel bare ha den en liten stund før han spytter den ut igjen..

Har begynt litt med smokk nå. Bare i vognen når den står stille foreløpig og på kveldene når han er veldig trøtt.
Det jeg har lagt merke til er at samme dag som vi begynte med smokk ble han enormt urolig om kveldene og hylskriker ved brystet. Jeg tror ikke det wr tilfeldig at det startet samme dagen...

Mine 2 gutter har fått smokk på sykehuset da de har vært innom Nyfødtintensiven. Så nummer 2 fikk en time gammel, mens nummer 3 fikk etter et døgn (først da han havnet på Nyfødtintensiven)

Vi begynte med smokk på sykehuset for å få litt sugetrening da han ikke fikk tak i puppen. Det hjalp ikke da det var hos mine pupper feilen lå. Han er ikke avhengig av smokk for å sovne, men han storkoser seg med den når han bare slapper av :)

Har innført smokk delvis nå. Brukes veldig lite, men f.eks om kvelden før han sovnet. Sover ikke med smokken foreløpig da han spytter den ut når han blir for trøtt.

Vi prøver og prøver, har kjøpt sikkert 10 forskjellige typer, men de beste lager han bare kysselyder på før han spytter den ut, eller gråter fordi det ikke er "ekte vare" ser det ut til.. Utrolig frustrerende, da jeg har blødende brystknopper av sugebehovet hans..

Her brukes smokk! Men først nå etter 4 uker han har begynt å kose seg med den! Eneste trøsten som fungerer ved magevondt også [emoji4]

Last edited:
Smokken er som nevnt innført, men har så absolutt ført til sugeforvirring. Utrolig frustrerende... :(

Back
Topp