Bruker dere smør??

Bruker smør på rista loff, og ellers bare ett tyyynt lag sånn at kjøttpålegg/ost skal henge fast.. :p Bruker aldri smør på smørepålegg

Ja klarer ikke tørr skive...ÆSJ....Men bruker ikke smør om jeg skal ha smørepålegg...

skytten_83 skrev:
Nei ,jeg har ikke hatt smør på skiva på flere år! Ikke fordi jeg er redd for å legge på meg, men føler ikke helt behovet. Nok med pålegget liksom...

sånn her å. Men bruker smør hvis jeg skal spise banan på brødet siden jeg syns det gir en ekstra god smak :-)

Pleide å bruke smør når jeg skulle ha nugatti, syltetøy eller leverpostei på brødskive.
Nå spiser jeg ikke noe av det lengre.

Ja, synes brødskiva blir så utrolig tørr uten.. Bytter litt på hvilket vi kjøper.

Bruker smør på skiva ja :)

Og det er ikke usunt med smør, man må bare begrense mengden, som i alt annet man spiser ^^

lulu81 skrev:
Ækte meierismør....sånn sætersmør:) Gidd ikke spis sånn slankeskvip som ikke smaka ordentlig:)

Liker bare smør under pålegg som ikke skal smøres på......altså ja til smør under salami osv, nei til smør under leverpostei og kaviar.......

det er jo bare det som er ekte smør da...og fritt for alt annet dritt....melange er vel verstingen.

Her går det i meierismør....på både knekkebrød og til steking :)

Jepp, må ha smørr på. Untatt hvis jeg skal ha sjokoladepålegg eller syltetøy på, men det spiser jeg så og si aldri alikevell. Bruker det heller ikke om jeg skal ha andre smørepålegg på

Som regel på alt!!

Labambie skrev:
Må ha smør på brødskiva ja. Får jeg ikke det, lar jeg heller være å spise brød.

Bruker soft light på skiva om jeg skal ha syltetøy eller skinke, utover det pleier jeg ikke å ha smør på.

Jøss, er det virkelig så mange som ikke bruker smør på skiva?

Jeg bruker alltid smør på brød og knekkebrød. Til og med om jeg har smørbart pålegg på. Leverpostei, makrell, smøreost, nugatti, ja absolutt alt smaker jo så mye bedre med et tynt lag smør under!!!

Støtter meg til utsagnet fra overlegen på hjerteavdelingen jeg jobbet på før, da han så sykepleiere som spiste brød uten smør:

"Hjernen og kroppen trenger smørning vet dere jenter!"

Nei, det smaker ikke godt. Soft flora er verst, jeg brekker meg nesten bare av lukta.
På ristet brød bruker jeg smør, for da smelter det jo.
Bruker Brelett da.

Nei, aldri. Liker ikke smør. En av de få tingene jeg ikke liker.

Bruker ikke annet smør enn flytende vita i stekepanna innimellom!

Labambie skrev:
Må ha smør på brødskiva ja. Får jeg ikke det, lar jeg heller være å spise brød.

Helt enig.
Nå lar jeg være å spise brød da, hehe, men jeg har jo alltid gjort det før.
Hvis man spiser et av de sunne alternativene, vita hjertego feks, så er det bare bra å spise smør. Så lenge man ikke overdriver. Kan heller kutte ut andre ting.

Nei, smør bruker jeg bare i matlaging. Kan bruke det om jeg får det i sånne små bokser, men smør blir gjerne så hardt at det er vanskelig å smøre utover.

På brødskive bruker jeg margarin, Soft Flora.

Åja smør på brødskiva må jeg ha!

Bruker soft flora light, den smaker best:-)

TonjeJenta skrev:

Nei, smør bruker jeg bare i matlaging. Kan bruke det om jeg får det i sånne små bokser, men smør blir gjerne så hardt at det er vanskelig å smøre utover.

På brødskive bruker jeg margarin, Soft Flora.

Tror nok ikke HI skiller mellom smør og margarin i denne sammenheng.

Back
Topp