Bruker dere refleks i vintermørket?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Bruker du som voksen refleks? Husker du å ha refleks på barnet ditt? På hunden eller barnevognen??

Jeg irriterer meg GRØNNSVART over alle som ikke bruker refleks!!!! Hvor vanskelig er det egentlig å dra på seg en vest?? Eller ha refleks på hunden sin???

Jeg var innom banken i går å spurte om jeg kunne få endel reflekser, så jeg fikk en eske med noen hundre reflekser. Den står nå i bilen, og hver gang jeg kjører forbi noen som går langs veien uten refleks så kommer jeg til å stoppe å gi den en refleks! For jeg vil helst ikke kjøre på noen!!

Det var dagens "kjefting". Bruk refleks!!!!!!

Bruker du som voksen refleks? Husker du å ha refleks på barnet ditt? På hunden eller barnevognen??

Jeg irriterer meg GRØNNSVART over alle som ikke bruker refleks!!!! Hvor vanskelig er det egentlig å dra på seg en vest?? Eller ha refleks på hunden sin???

Jeg var innom banken i går å spurte om jeg kunne få endel reflekser, så jeg fikk en eske med noen hundre reflekser. Den står nå i bilen, og hver gang jeg kjører forbi noen som går langs veien uten refleks så kommer jeg til å stoppe å gi den en refleks! For jeg vil helst ikke kjøre på noen!!

God idé. Synd at folk må læres opp på den måten og ikke har nok oppi topplokket til å ta ansvar selv.

Jeg og hundene har refleksvest. På barnevogna har jeg et refleksbånd rundt fronten. Vi er som et lite juletre når vi kommer gående. :D

Jepp. Bruker refleksvest.

Her bruker alle refleks. Merker spesielt når jeg kjører selv hvor vanskelig det faktisk er å se en person i mørke.

Ja bruker refleks hvis vi er ute å går. Helt forferdelig å se folk i dette mørket som er nå :confused:

Ja, her bruker jeg refleks. Sambo derimot er nok ikke like flink.. Men så er han ikke så mye ute og går langs mørke veier heller da.

Her er det refleks på barn, voksene, barnevogner og utstyr, hester og hunder... ja alt! Blir like forbannet som deg når jeg ser folk uten refleks! God idé det der med å dele ut reflekser ;)

Ja, jeg går aldri langs bilvei med barnevogn eller hund, men har allikevel ALLTID reflekser på barnevogna+blinkende lys, refleksvest på hundene og meg selv når vi er ute i mørket.. Det er så mange som går langs bilveien uten refleks og i helt mørke klær, dette er et dødsønske i mine øyne, livsfarlig!

Her har vi vest på mennesker, unger og på bikkja! Barnevogna har regntrekk fra Tullsa, knallgult og med masse refleks på :D

Mener det er en selvfølge jeg da, men blir sjokkert over hvor mange VOKSNE som ikke bruker refleks.

Har refleks på alt og alle! Er ikke gatelys her jeg bor, men heldigvis er det svært sjeldent jeg ser folk ute uten refleks :)

Jupp. Når vi tok bussen brukte vi refleksvest begge to - nå får han drosjeskyss, så da har vi "bare" vanlige refleksbånd og slikt.

Ja, både barn, pus og voksne bruker refleks. Vi har en kurv med refleksvester og en krukke med andre reflekser i gangen så det er bare å forsyne seg før man går ut i mørket. :-)

Ja, både voksen og barn bruker refleks ute. Er selv sjåfør og vet hvor fryktelig vanskelig det kan være å se gående på kveldstid uten refleks :confused:. Mine reflekser henger på jakken hele tiden. Dermed glemmer jeg dem aldri. Bruker refleksvest om vi skal ut på litt lengre tur, ellers refleksbånd rundt ermer og legger, både liten og stor.

Her brukes refleksvest! Og jeg irriterer meg minst like mye når jeg er ute og kjører. Enda dårligere sikt når det i tillegg regner eller er tåkete. Har ikke lyst til å kjøre på noen, og verste er at det er bilisten sin feil om det skulle skje (uaktsomhet), noe som er helt på tryne ifht x antall man møter på som går langs veien eller rett over veien i mørket UTEN refleks. Bruk refleks!!!!

• Liker
Reactions: BMC
Barna bruker refleksvester..
Hundene bruker refleks "vester"..
Jeg bruker slike du henger på jakka, samt refleksbånd rundt armene..

Utrolig bra tiltak :-)

Håper og tror at di som ikke bruker refleks ikke kjører bil selv.... Skummelt å vanskelig folk og dyr er å se uten refleks!! Å så har en gjerne på mørkt tøy i tillegg....

Kjøpt inn reflekser til å ha på vogna, må bare få trykt ut babyen først :P

Alltid! Jeg har selv erfart hvor skummelt det er å kjøre i mørket når folk gående langs veikanten ikke bruker refleks! Skummelt er det :(

Back
Topp