Bruker dere krem på magen

Jeg var så redd av å få strekkmerker at jeg kjøpte flere ting: en krem mot strekkmerker fra Mustela, Weleda olje mot strekkmerker og i tillegg blander jeg øko-kokosolje med "rosehip oil" som skal være skikkelig bra og regenererende for huden. Tviler på at det hjelper å smøre meg med alt dette:laughing014, men det redder meg i hvert fall fra tørr og stram hud. Akkuratt nå hadde jeg smørt meg med hva som helst så lenge jeg får sove uten å klø :sad015
 
Dere som bruker krem for å unngå strekkmerker etter fødsel, når begynte dere å bruke og hva heter kremen dere bruk:/ fikk høre at man bør bruke krem. Ble litt stresset, er i uke 25 og har ikke brukt noe krem:/
Det er underhuden som strekker seg, kremer hjelper nok ikke. Men jeg syns det er såååå deilig å smøre magen :) bruker decubal, parfyme fri osv
 
Har smurt magen morgen og kveld hver dag i hele svangerskapet :) har liten tro på at dette skal hjelpe mot strekkmerker, men kanskje litt forebyggende med tanke på kløe :) smører bare med vanlig fuktighetskrem eller olje
 
Bruker av og til forever sin propolis og evt gellyen. Men glemmer ofte å smøre meg. Har noen strekkmerker etter førstemann og er foreløpig ikke kommet flere.
 
Nope bruker ikke noe :) har ikke troen på dei kremene :)
 
Tror heller ikke det hjelper å smøre, men nå er de gamle strekkmerkene fra sist begynt å bli røde og vonde pga at huden strekker seg sånn så da er det deilig og lindrende å smøre synes jeg. Bruker Bio-oil :)
 
Legen min sa det ikke var vits å bruke oljer/kremer med mindre du selv ønsker det for å ta vare på huden. Selv brukte jeg litt olje på magen og lårene og fikk haugevis av strekkmerker likevel.
 
Jeg bruker økologisk cocosolje og jeg har aldri hatt så myk hud før! Men jeg tror også at strekkmerker kommer hvis det kommer. :)
 
Jeg smører meg med bodylotion til biotherm etter hver dusj. Gjorde de i forrige svabgerskap også, og fikk ingen strekkmerker :)
 
Har smurt magen og kroppen nesten hver morgen og kveld hele svangerskapet. Om det hjelp mot strekkmerker vil tiden vise, men jeg har fått veldig tørr hud generelt i svangerskapet så det hjelp hvertfall mot det:happy: har brukt både kremer mot strekkmerker og vanlig Hudkrem. Er no i veke 30.
 
Har smurt med Cosmica body lotion etter dusjing dei siste månadane. Er førstegangsgravid og slank. Rundar 28 veker i morgon, og fekk eit tydeleg strekkmerke over/under navlen for eit par veker sidan.
 
Smører kun pga kløe etter dusj. Hele kroppen og ikke bare magen. Har ikke fått et eneste strekkmerke i de 3 første svangerskapene. Men forventer ikke å være like heldig denne gangen. Magen er allerede kjempestor!!
 
Back
Topp