Bruker dere krem på magen

Bebis88

Betatt av forumet
Julimammaer 2016
Dere som bruker krem for å unngå strekkmerker etter fødsel, når begynte dere å bruke og hva heter kremen dere bruk:/ fikk høre at man bør bruke krem. Ble litt stresset, er i uke 25 og har ikke brukt noe krem:/
 
Ikke brukt noe krem for dette. Jeg har lite tro på at de "vidunder kremene" virker og. Prøvde i første svangerskap, men fikk strekkmerker for det om :) nå smører jeg med helt vanlig krem(over hele kroppen) etter dusjing da jeg blir veldig tørr. Men ikke noe mere spesielt med magen. :) Ser jeg får litt merker denne gangen og, men nå tenker jeg ikke over det da jeg vet de kommer uansett :p
 
Nå har jeg vel hørt både d ene og d andre, at man bør smøre, men også at d er bare tull for strekkmerkene har med gener å gjøre og ikke om man smører seg eller ikke.
Vet ikke helt hva jeg tror selv, men tar ingen sjanser så smører hver kveld (og noen dager på morgenen og etter dusj):p Bruker mandelolje på kvelden og "BurtBee's Mama BellyButter" (eller hva d hete) ellers.
 
Strekkmerkene kommer i underhuden uansett, så kremer som smøres på har minimalt med effekt. Bruker hudkrem, men kun for å ikke få så tørr hud og flasse av. Har strekkmerker og masse løs hud etter å ha veid dobbelt så mye tidligere, så får aldri en fin mage uansett. :p
 
Jeg smører kun fordi jeg er litt tørr, ikke pga strekkmerker. Det er viktigere å smøre kroppen innenfra med f.eks omega 3 ☺
 
Vet at kremer mest sannsynlig ikke fungerer, men jeg skal gjøre det jeg kan for å unngå strekkmerker tenker jeg :) Jeg bruker Cocoa bodyscrub fra TBS i dusjen, og smører med Cocoa body butter når jeg gidder. Er i uke 27 imorgen og har enda ikke sett noe til de :)
 
De klarer ikke å finne noe sammenheng med bruk av krem og strekkmerker :)

Jeg smører meg ikke nå, men kjenner huden begynner å bli sprengt så skal starte nå snart. Synes synd på huden min :p Gjorde noe av det samme sist, fikk ikke merker da. Men det gjorde ikke mamma heller :)
 
Sies at kremer ikke trekker langt nok inn i huden til at de har noen effekt. Som andre skriver så er det genetisk. Har venninner som ikke har smurt seg i det hele tatt og ikke fått strekkmerker og venninner som har smurt som noen gale og allikevel fått mange.
 
Jeg smører meg,men det er for at det klør ikke for å forhindre strekkmerker siden de kommer om de vil uansett.
 
Strekkmerker er genetisk og det finnes ingen kremer som forhindrer dette dessverre. .
Meeeen jeg smører meg hver dag med vanlig god nivea lotion :) deilig for kropp :)
 
Smøret som en GAL sist, fikk strekkmerker.

Smører med Bio oil nå, men er fordi jeg er tør og gir velvære :)
 
Var veldig flink de forrige gangene. Men hittil har ikke magen fått særlig med smøring. Her er det om å gjøre å bli raskt ferdig ;)
Men jeg har ikke så mye strekkmerker etter 3 svangerskap. Kanskje kommer det noen til. Det skal jeg fint leve med.

Jeg har et par tuber med NuSkin stretch mark lotion jeg skal bruke opp etterpå. Den skal være god, tom på gamle strekkmerker.
 
Smører meg ca en gang i uken med gravidkrem fra drgreve men tror ikke det hjelper mot strekkmerker. Sist svangerskap fikk jeg 2 på et par cm. Da hadde jeg smørt av og til med noe gravidfettblanding med kokosfett. Kan det ha noe å si at jeg har hoftene full av strekkmerker fra puberteten? Mamma sin mage har mye strekkmerker.
 
Bruker kaldpresset jojobaolje, både i ansikt og på mage/resten av kroppen. Men hovedgrunnen til at jeg smører meg på magen er at huden blir tørr og kjip og klør når den strekker seg. Strekkmerker kommer vel i noen hudlag under, så der er vel løsningen å ikke vokse så raskt at huden ikke henger med på voksingen, noe som virker litt umulig å styre i dette tilfellet. ;) Her om dagen syntes jeg tydelig at jeg så strekkmerker, men dagen etter så jeg ingenting, så jeg håper på det beste og er forberedt på det verste. :) Ikke verdens undergang, men vil jo helst unngå det.
 
Bruker og den mot strekkmerker fra dr greve etter dusjen bare. Selv om det er genetisk og hormonelt så vil jeg gjøre det jeg kan for å unngå det:) er 29+2 å enda ikke fått noen selv om jeg har fått giga mage:)
 
Smører magen etter dusj med Burts Bees Mama Belly Butter. Bruker også denne hvis jeg er tørr på ryggen og brystene :) Begynte i uke 10.
 
Jeg var kjempeflink sist, men magen ble helt ødelagt av strekkmerker! Så denne gangen gidder jeg ikke bry meg, blir ikke noe værre enn det er :p Hehe
 
Smører meg med biotherm for velvære og hiver på locobase repair eller fet krem for tørrhet:)

Tror ikke det har mye for seg, men deilig er det uansett:)
 
Bruker bare vanlig fuktighetskrem etter dusj. Har ikke fått noen strekkmerker
 
Jeg tror ihvertfall ikke at disse dyre kremene mot akkurat strekkmerker hjelper noe mer enn annet, setter en høy pris på et produkt de vet er ettertraktet.
Jeg tror heller ikke krem hjelper, men det skader jo aldri å smøre inn kroppen gravid eller ei.
Jeg tror det aller viktigste er å få i seg sunn riktig mat, sunt fett og vitaminer som kroppen trenger.
 
Back
Topp