bruker dere hjelm

lille iskaffe

Forumet er livet
Vi sykler en del sammen med snuppa, hun sitter i sete bak eller hun sykler på trehjulssykkel (fikk ny i dag, har hatt sånn med stang bakpå, men kjøpte dbs i dag og hun klarte det, bare tråkket i vei[:D])hun har ALLTID på seg hjelm.Men jeg ser mange andre som ikke har på barna hjelm. Hva gjør dere? Og dere som bruker sykkelvogn, bruker de hjelm i sykkelvognen?Bruker dere foreldre hjelm?(det er vi dårlige på)

Jeg har vært og kommer alltid til å være av den oppfattelsen at skal man "tvinge" på barna hjelm får man jaggu bruke det selv også!!!! Folk får slutte å være så forfengelig å heller gå forran som ett godt eksempel.

Småen bruker hjelm ja, vi voksne har ikke sykkel, om vi hadde brukt hjem om vi hadde vet jeg ikke.

Jeg tenkte på det samme her om dagen, for jeg så mor og bestemor og barn på sykkeltur. Jenta hadde hjelm, de voksne hadde ikke...

Snuppa SKAL bruke hjelm fra første sykkel, og om jeg begynner å sykle igjen så skal jeg kjøpe meg ny og fin hjelm. [:D]

Kian bruker hjelm, jeg har ønsket meg en i bursdagsgave.

Hjelm her!

Jeg kan ikke tvinge på barna hjelm, og så ikke bruke det selv.
Blir for dumt

Enig med de fleste.. Teit å tvinge barna til noe og ikke følge det opp selv.. Barna fanger opp det foreldrene gjør, og vi vil være gode eksempler! Det gjelder sykkelhjelm, redningsvest og bilbelte osv.

ORIGINAL: Trine81

Jeg har vært og kommer alltid til å være av den oppfattelsen at skal man "tvinge" på barna hjelm får man jaggu bruke det selv også!!!! Folk får slutte å være så forfengelig å heller gå forran som ett godt eksempel.

helt enig!!
stakkars barn som får en mor/far med hjerneskade pga å se flott ut selv om man sykler.
og det finnes da mange kule hjelmer også nå.. så ingen unnskyldning her i gården!

ORIGINAL: Dååris

Hjelm her!

Jeg kan ikke tvinge på barna hjelm, og så ikke bruke det selv.
Blir for dumt

Enig, barn lærer mest av det de observerer. Så ja,her bruker begge hjelm[:D]

når vi leker i hagen bruker hun ikke hjelm nei, er av og på sykkelen 200 ganger iløpet av en time. Men skulle vi dratt på sykkeltur, bakpå min sykkel, hadde hun hatt hjelm ja[:)] og da bruker jeg også. Men nå har vi faktisk ikke vært på sykkelgtur sånn hehe..

Her har vi hjelm, både liten og stor[:D]

ja, både barna og vi bruker alltid hjelm. Det er vel like viktig for foreldre som for barn. også ønsker jeg å være en god rollemodell for ungene mine.

ORIGINAL: Laisa

Bruker ikke hjelm selv og snuppa er ikke gammel nok til at vi har hatt henne med på sykkeltur. Når hun blir gammel nok bør vi vel være gode forbilder å få på oss hjelm.....[8|]

Nå er ikke han gammel nok enda, men når han blir gammel nok så blir det hjelm på han ja.
Jeg bruker ikke hjelm.

Nå har ikke jeg sykkelvogn og liker ikke så godt å sykle - men dersom jeg skulle sykle bruker jeg hjelm. Er veldig nøye med at barna mine har hjelm på seg når de sykler så hvorfor skulle vi voksne slippe unna?

Vi skal være gode forbilder, og jeg mener det blir feil å på en måte vise at bare man er voksen så trenger man ikke hjelm - det er dobbeltmoral!

Jeg har selv et søskenbarn som ikke hadde vært her idag om han ikke hadde brukt hjelm. Hjelmen var helt ødelagt etter at han krasjet med sykkelen - mens han var like hel! Og dette er snakk om en voksen mann. Er også tante til en gutt som ble slått bevisstløs da han krasjet med sykkel, men heldigvis brukte han hjelm, og det reddet han!

bruker BESTANDIG hjelm...[:D]

jeg har ikke så stort barn enda, men når den tid kommer så er det en SELVFØLGE AT UNGEN SKAL HA PÅ SEG HJELM!!!

ER UTROLIG UANSVARLIG HVIS IKKE UNGEN HAR HJELM PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

men når det er sagt så er jeg ikke så flimnk til å bruke hjelm selv..

Back
Topp