bruker dere forvask??

Ja, om det er bæsj på klæra eller jeg vasker hundeteppet.. Da skylles også maskina x antall ganger etterpå. Så vi bruker litt ekstra strøm der..

Jeg har aldri brukt den funksjonen som kun er forvask. Men de gangene jeg kjører lange program er det forvask i programmet.
Som oftest kjører jeg 40-60 grader kortprogram - bra for miljøet og tøyet blir helt rent så sant jeg ikke stapper maskinen full.

ja hvis det er klær som har blitt tisset ut eller bæsjet i så bruker jeg det til å skylle igjennom klærne før det tapper i nytt vann til hovedvasken, istedenfor å skylle for hånd (fjerner selvfølgelig bæsjen da). tøybleiene også. Eller hvis det er skikkelig gjørmete klær fra skogsturer, enten fra ungen eller mine egne joggeturer (da er det gjerne en del svette i de også).

Det går automatisk forvask før hovedvask på programmene på maskinen. Trodde alle vaskemaskiner var sånn jeg.

hehehehe.. Nei, jeg aner virkelig ikke hvor jeg finner det på denne vaskemaskinen min.. :p Er glad at den i det hele tatt vasker klærna våre :p

Når jeg skal ha vask som skal gå lenge blir det automatisk forvask og da tar jeg i begge kammerne. 60 graders vask er automatisk forvask. ikke 40 grader på min marksin.

blir sengetøy, håndklær og veldig skittent tøy som får forvask. 50-60 grader som regel.
Når jeg tar forvask, så sentrifugerer marskina det nesten helt tørt, tar jeg uten forvask, blir ikke tøye like godt sentrifugert. nå har vi worldphool som er et dritt merke på vaskemarskiner, så vet ikke om det er normal. den lever litt som den vil har jeg inntrykk av :p

Sukkertopp skrev:
Bruker det bare hvis klærne er veldig skitne. Synes det virker som om forvask fjerner mange ekstra flekker. Jeg gidder omtrent aldri legge i bløt noe før jeg vasker, så det er vel det jeg bruker forvask til. Har 2/3 av vaskemiddelet i forvask-rommet, og 1/3 i hovedvask-rommet på maskinen, akkurat som det står i bruksanvisningen. :P

Tegnet for forvask pleier å se likt ut som tegnet som står på forvask-rommet i vaskemiddelskuffen, hvis du virkelig ikke vet hvordan du finner det på din maskin. ;)

hadde nok funnet det om jeg hadde sett etter,for vet hvordan det ser ut.
men har ikke hatt bruk for det

Kom borti forvask knappen en gang uten å merke det, ALDRI mer, tok fanken meg år å dag før dritt maskina ble ferdig!
Har ikke all verdens tålmodighet.. hehe
Så langt har jeg heller ikke hatt noe så skittent tøy at jeg kunne vurdert en dag langt vaskeprogram XD
Kan nok være at en eller begge av de kommende jentene er grisete (spy, drit osv), den tid den sorg.

Setter ikke på ett ekstra program med forvask nei...
Men er mulig forvask er i det vanlige vaskeprogrammet da...
Hehe jeg aner ikke

Bruker sjeldent forvask..men bruker flekk programmet en del

Back
Topp