Bruker dere fortsatt voksi (e.l) i vogna?

Sommerbaby 2010

Betatt av forumet
Det har vært svimlende 10 varmegrader her i dag! HERLIG!=) Lillegutt har sovet i bare ullbody og strømpebukse, og lue selvsagt inne voksiposen (voksi urban). Han var for varm i dette. Hva bruker dere når det er så god temperatur?

Dette lurer jeg også litt på, så jeg følger med her. (har også Urban)

Må kanskje ut og handle en vår/høst pose? Virker litt bortkastet.... [&:]

når vi gitt tur i dag, hadde jeg kun ullundertøy oppi voksiposen. og da syntes jeg at han hadde grei temperatur :-)

Jeg hadde på han lue, strømpebukse, body, bukse og hettejakke. Alt i bomull. Også sitter/ligger han med voksiposen bare opp under armene. Hadde grei temperatur da synes jeg. Det har blåst noe voldsomt her så synes det er greit å brukse voksi. Men det er rart, jeg utsatte leeenge å bruke posen i høst, og nå kvier jeg meg sånn for å slutte med den.

ORIGINAL: Ceropegia

Jeg hadde på han lue, strømpebukse, body, bukse og hettejakke. Alt i bomull. Også sitter/ligger han med voksiposen bare opp under armene. Hadde grei temperatur da synes jeg. Det har blåst noe voldsomt her så synes det er greit å brukse voksi. Men det er rart, jeg utsatte leeenge å bruke posen i høst, og nå kvier jeg meg sånn for å slutte med den.

Samme gjør vi[:)]
Tenker jeg bytter ut voksiposen med dyne og pledd når april/mai kommer og det blir enda varmere.

Helt enig! Det er så praktisk med posen, og han koser seg så i den. Men jeg kan prøve å bare ha den opp til armene, det bør hjelpe.

Her er det dyne og poden har på seg kun bomullstrømpis og body og fleesejakke når det er varmere enn 5 grader. Han er god og varm. Pakker dyna godt rundt beina hans. Men nå er han skikkelig varm av seg da...

Her er det veldig varierende vær enda, så driver og sjonglerer med begge posene. Har en voksipose og en høst/vårpose. Er det mer enn 5 pluss ute så bruker jeg høst/vårposen.

bruke sausekinnspose i bagvogna og dunpose fra kid med sauskinn under i trillen..

Her er det også varmt om dagen, men syns ikke Voksi-posen er for varm ennå. Har Voksi Classic jeg da.

Bruke dunpose fra kid, og body/strømpis, ullsokker og lue.. og bukse og jakke i tillegg om me går tur me sportstrillå, den e ganske åpen og hu sitte framover [:)] 

Her er det også oppimot 10 grader for tiden. Idag sov han på lammeskinn med ullteppe over. Hadde på seg body, ullstrømpebukse, ullsokker og tynn vårjakke+lue. Helf fin temperatur. Når det har vært kaldere har jeg hatt han i body/strømpik i hjemmestrikket ullposedrakt (evt også bukse og genser) og så lammeskinn/ullteppe.Bruker fremdeles bagen da, litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med sittedelen på vongen.. Blir trolig lammeskinnspose da ialefall 

Har enda ikke opplevd 10 varmegrader (selvfølgelig i høst da), men han har ligget med dyne hele tiden. Har ullbody/ullstrømpis, en dress utenpå der så ligger han på lammeskinn og dyne over. Har det vært ekstra kaldt har han hatt et teppe over dyna også. Har voksipose som vi arva av tanten min men syns den er så klumpete og tar stor plass. Funker fint med dyne. Blir det varmere i lufta så blir det vel å skippe dressen.

De dun posene ifra KID , er det de som er kamel/beige farget? jeg var på KID på lørdag, å da så jeg en slik.. men den så ,så liten ut ? håper de finnes i flere str [:D]

Ja, jeg bruker den enda. Var 10 grader her forleden, men det var kald vind så det føltes ikke så mildt. Jeg har på vesla ullundertøy, nøstebarn ullfleece og voksiposen. Trekker voksiposen litt ned hvis det er for varmt.

Jeg bruker fleece pose fra h&m[:D] Går ann å ha den sånn at når jeg lukker den igjen sitter han med hendene ute og posen nedpå magen [:D]

Jeg bruker hjemmesydd fleecepose. Kraftig bomull på utsida som skjrmer litt mot vind og fleece på innsida som luner godt. Blir som en teppepose! Nå har jeg vogndyne i dun inni posen (klarer ikke vente med å begynne å bruke den :))
Bilder av utseende og funksjon her:
http://maichenh.blogspot.com/2011/03/stjerne-onsdag.html

Funker kjempegodt her! Han har nøstebarndressen inni, og har fin temp! Våkner ofte når vi er på tur og vil sitte opp, og da er det greit å ha kledd på han skikkelig nedi der! En annen fordel om vi bruker sportsvogna, er at dyna ikke ramler ut :)
Om man lager en slik pose selv eller kjøper en, så tror jeg at det er investeringen verdt, for det er ikke alltid 20 grader her på sommeren, og det kan være deilig å ha noe som kan lune armer og bein om det skulle komme litt vind, eller plutselig blir kjølig! Sikkert deilig med fleece som sitteunderlag til høsten også i vogna :)

Kidsparadise hadde 20% på sånne buggysnuggle så jeg nå på facebook! Det er vel ren fleece etter hva jeg kunne se!

Back
Topp