Bruker dere bilde i cv'en?

Hæppi-skvett

Glad i forumet
Holder på skrive en cv som jeg skal levere litt rundt omkring, og lurer på om jeg skal sette inn bilde av meg selv eller ikke. Og evt. hvor jeg skal sette det..

Jeg har gjort det ved et par anledninger. Da cv'n ble levert på nett.
Det kan slå både positivt og negativt ut...
Kommer litt an på åssen du ser ut, rett og slett. Synd og si det men mannlige arbeidsgivere kan være overfladiske...dessverre!

Ja.

Har faktisk aldri skrevet eller sendt ut cver:-) Men jeg har heller aldri mottatt cver med bilde på i jobben...

NEI! ;)
Og hovedgrunnen til det er at jeg vet at de som leser søknadene i mitt yrke, ofte legger vekk de søknadene der bilde er sendt med. Grunnen er at de mener de som sender inn bilde er så fornøyde med utseendet sitt og og tror det har noe å si i forhold til ansettelsen. Jeg sier ikke at det er derfor noen sender med bilde, for det har jeg INGEN formening om, men av de som mottar søknadene har jeg bare hørt negativt om det å sende med bilde..

Jeg ville ikke sendt inn bildet, men levert søknaden personlig så vedkommende fikk se hvem jeg var og at han/hun har et ansikt til søknaden/cv'en :)
Lykke til :)

Nænnæn skrev:

Jeg ville ikke sendt inn bildet, men levert søknaden personlig så vedkommende fikk se hvem jeg var og at han/hun har et ansikt til søknaden/cv'en :)
Lykke til :)

Enig der. Jeg har prøvd både med og uten og har kommet til intervju flere ganger med enn uten, men tror det har noe med type bedrift jeg sendte søknad til og mine kvalifikasjoner som passet dem bedre. Om det ikke er elektrisk og du bor sånn til at du kan levere personlig slår det godt ut antagelig. De jeg har sendt med snailmail har jeg ikke sendt med bilde og heller aldri fått respons på.

I det yrket jeg utdanner meg til så tror jeg ikke det er noen fordel, men i andre yrker, så tror jeg nok (desverre) det kan være en stor fordel å ha med bilde dersom man er heldig med utseendet.

Nei,ikke med mindre det er krevd !

Jeg har aldri gjort det. Synes det blir helt feil at utseende skal være med på avgjørelsen....

Neineinei, ditt utseende er da på ingen måte relevant. Annet enn ved en modelljobb eller noe...

Jeg har aldri gjort det. Eller, har ikke levert så mange cv-er heller, men ser ikke for meg jeg hadde gjort det uten at det var nevnt at det var ønsket (vet ikke hvilken jobb det skulle være nødvendig for da, men).
Ser ikke helt at det skulle være nødvendig med et ansikt til søknaden så tidlig i fasen heller, de treffer jo søkerne under intervjuet, så...

Takk for svar :)

Jeg skal levere cv'n personlig, og jeg tenkte kanskje at et bilde på den gjør det lettere å huske hvem jeg er, at den cv'en er fra meg liksom.. Skal "søke" som vikar i barnehager, så håper ikke at utseende har så mye å si da :-P

Hæppi-skvett skrev:
Takk for svar :)

Jeg skal levere cv'n personlig, og jeg tenkte kanskje at et bilde på den gjør det lettere å huske hvem jeg er, at den cv'en er fra meg liksom.. Skal "søke" som vikar i barnehager, så håper ikke at utseende har så mye å si da :-P

Det er jo ett godt poeng da:)

Back
Topp