Bruker/brukte dere peisgrind?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Vi brukte ikke dette til størstemann, men tror vi har større behov med minstemann. For han er allerde ett mål når han ligger på gulvet å det er å rase bort til ovnen.
Så på babyshop og så at de hadde flexi 3 eller fem. Fem blir for stort, og tre blir for lite.
Kan man ta av eller sette på slik at det passer? Eller hvordan har dere gjort dette?

Vi hadde ikke peis da ungene var i den alderen, men mamma hadde da. Og der kjøpte den jeg flexi 3, funket helt fint for oss. Veit om noen som har brukte de der kompostkomponentene man får kjøpt på biltema, 4 elementer til 100kr. Funket helt greit sålenge man har noe å feste de i :)

jeg hadde ikke peis når min jente var så liten, men jeg ville nok hatt det tror jeg..

Vi har ikke hatt med noen av våre to, andremann var overalt men lærte fort at ovnen var varm! Når han nærmet seg så forklarte vi at denne var aua og lot han ha hånda nærme nok til at han kjente det var varmt men ikke brant seg.

Ja, jeg har det. Hadde ikke klart meg uten. Ho er overalt hele tiden, og sånn har ho vært helt siden ho ble født omtrent. Har mygate , den største, og går ann å ta av :)

Vi hadde i fjor når han vår 1,5 år, men har ikke montert den ennå i år. Han har dyp respekt for peisen og går i en stor bue utenom.
Vi hadde den lekegrinden som vi kjøpte veggfester til også brukte vi 4-5 av delene. Den kan hvertfall settes sammen av så mange enheter du vil, tipper det gjelder Flex 5 også.

Vi har ikke hatt med noen av våre to, andremann var overalt men lærte fort at ovnen var varm! Når han nærmet seg så forklarte vi at denne var aua og lot han ha hånda nærme nok til at han kjente det var varmt men ikke brant seg.

var sånn vi gjorde med største, men minste er bare 4 månder og er nok litt for liten til å forstå dette enda.

Da skal jeg dra å se litt på de på babyshop!:) Tror jeg vil sikre peisen denne gangen :)

ja har og har brukt den på de to minste... har den som kan bygges om til lekegrind og trappegrind og:

Nei, ikke brukt det på noen av mine. Det har gått veldig greit og veldig veldig tidlig sa de aue og holdt seg unna. Mine er 2 og 3 år nå. Så blir ikke noe grind nå nei.

Vår gutt blir 2 i februar, vi hadde grind i fjor, og har satt den opp i år også. Flere som mener det er litt hysterisk, men ovnen vår er så dumt plassert i rommet, og han er en aktiv krabat, så for å slippe konstant klump i magen, blir den værende denne sesongen også:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Ja, vi har brukt hvert år. Tar den vel bort når knøttet blir rundt samme alder som tassen er nå.

Vi kjøpte peisgitter når eldstemann begynnte og gå i en alder av 9mnd og da var peisen og murkanten rundt veldig spennende.
Vi kjøpte flex5, og har bare brettet inn de sidene vi ikke bruker, og bruker ikke veggfestene, men den står stødig fordi.

Valgte flex 5 fordi den var såpass stor at vi på sommeren kunne bruke den til og stenge av deler av terassen osv.

Når nr 2 kom når eldste var 17mnd gammel var oeisgrinden et must for og holde eldstemann unna peisen når jeg ammet osv.

Vi har veldig liten stue og 2 viltre gutter på 2 og 3 år, så grinden er fortsatt i bruk foran peisen.

Vi har flexi 5, og tok av den ene siden. Det gikk helt fint :) Vi brukte den i fjord, da var hun rundt ett år. Jeg er usikker på om vi skal sette den opp i år, men tror vi kommer til å gjøre det bare for sikkerhets skyld :)

Vi har også babydan sin park-a-kid, som egentlig er en lekegrind. Du kan bygge og montere som du vil.

Vi brukte rundt ovnen i fjor, og bruker det nå og. Ovnen står midt i rommet og rett ved lekearealet, og storebror flyr mye frem og tilbake rett ved ovnen, så tar ingen sjanser. Frøkna ligger rolig foreløbig, men i løpet av vinteren kommer hun seg jo frem hun og. Dessuten er hun veeldig opptatt av flammene inni der så...

Bedre føre var enn etter snar sier nå jeg..

Ja me hadde det. Vår gut er så vims. Sjølv om han vanlegvis passer på kvar han går, så skal det så lite til før han gløymer seg av. Særleg dersom han er litt gira. Dessutan er det veldig trygt og greit dersom dykk får andre born på besøk! :)

Edit: me hadde flexigrind med 5 ledd, og me kunne fjerne slik det passa.

Har flex 5. Bruker den rundt vedovnen på vinteren, og på verandaen for å stenge trappa om sommeren. Hadde kanskje klart oss uten når storebror var liten, men med veslesnuppa er den uvurderlig. Hadde ikke fått gjort noen ting utenom å gjete henne hvis vi ikke hadde hatt den. Og du får kjøpt både ekstra vegger og kortere forlengere.

Hadde ikke peis der vi bodde når de to her var små, men nå blir det peisgrind til neste vinter igjen. Tør ikke satse på at hun ikke vil ha lyst til å utforske peisen. VIlle aldri tilgitt meg hvis unger står der med brannskader på hendene fordi hun reiste seg opp etter peisen.....

Back
Topp