Bruker/ brukte barnet ditt smokk?

Jenta våres bruker tutt, snart 1 år. Bruker den når hun er trøtt og skal sove, evnt i bilstolen også :) Satser på at hun ikke får en trang til å bruke den når hun er våken og opptatt med leking ol. Er liksom ikke nødvendig å ha tutt i munnen hele tida :)
Minsten her (1,5år) dytter gjerne smokken inn i munnen hvis han finner den, men blir ikke sint hvis jeg tar den ut av munnen hans på dagtid:p som regel prøver jeg å la dem ligge i senga hans, så han har de når han skal sove.

Minsten her (1,5år) dytter gjerne smokken inn i munnen hvis han finner den, men blir ikke sint hvis jeg tar den ut av munnen hans på dagtid:p som regel prøver jeg å la dem ligge i senga hans, så han har de når han skal sove.
Hehe, samme her. Får hun øye på tutten kan den godt havne i munnen, men er ikke noe hun trenger og synes bare det er morsomt når jeg "stjeler" den og gir den tilbake. Men vil gjerne at hun ikke skal bli veldig avhengig av den. Til nå virker det å gå veldig fint og håper det kommer til å gå fint når vi prøver å slutte en gang i tiden :)

Hehe, samme her. Får hun øye på tutten kan den godt havne i munnen, men er ikke noe hun trenger og synes bare det er morsomt når jeg "stjeler" den og gir den tilbake. Men vil gjerne at hun ikke skal bli veldig avhengig av den. Til nå virker det å gå veldig fint og håper det kommer til å gå fint når vi prøver å slutte en gang i tiden :)
Eldste sluttet med den for 1-2mnd siden (hun ble nettopp 3), vært lik som minsten og det å slutte har gått over all forventning :)
Håper det går fint med minsten også, hadde vært så lettvint :p

Eldste sluttet da hun nettopp var blitt to år.
Mellomste sluttet da hun var 3,5 år og yngste da han var 2 år (tok smokken fra dem samtidig, siden det bare er 15 mnd mellom dem).
Det var verst å slutte med smokk for eldste, hun gråt mye om nettene den første tiden. Eldste har alltid slitt/trengt tid på seg ved endringer. Mellomste var ferdig så snart smokken var borte, hun spurte nesten ikke noe etter den! Yngste våknet mer i noen netter, og gråt litt etter smokken, men det gikk over all forventning med begge de minste! :)

Junior er ett år.og 8 mnd og bruker smokk når han sover.
Nå har han hatt en periode med kraftig forkjølelse, slapp og sutring og da har det blitt mye smokk, så han har blitt litt for godt vant.

Brukes bare ved soving og nødvendige tilfeller når han slår seg ordentlig eller er syk.

Vi har ikke bestemt oss for noen tid for slutt

Back
Topp