Bruker babyen din smokk?

M

Moderator Camilla

Guest
Noen har ikke behovet, andre klarer ikke å ta smokk og noen tar den med en gang.

Bruker babyen din smokk? :)
 
Første mann brukte ikke så får vi se med nr to...
 
Kjøpte ikke en enste smokk til førstemann, ville ikke ha smokk barn . Gikk veldig bra :)

Gjorde samme med nr 2 ....der gikk det ikke lenge kanskje 2 uker, før jeg måtte trykke smokken i munnen på han .

Kjører samme plan med nr 3 :) venter å ser behovet.
 
Klarer ikke ta smokk..
 
Jepp. Og er veldig glad for det :)
 
Ja, begge bruker/har brukt, og veldig glad for det :D
 
Ja, innimellom. Finner roen med smokk de gangene pupp er vanskelig (i bil, vogn, ved blodprøver.. ), og når suttebehovet er stort, men når han ikke er sulten (bare tuller og tøyser ved puppen etter en lang spiserunde).
 
Kun pupp som gjelder. Har prøvd med smokk innimellom, men han blir bare sinna eller så leker han med den..
Eldste hadde ikke noe særlig suttebehov, så ingen smokk eller pupp der (annet enn spising hver 3 time på dagen)
 
Ingen av mine ville ha smokk, bare spyttet dem ut. Kun puppen som var bra nok til mat, trøst o.l.
 
Jupp, tok den med en gang!
 
Jepp alle 5 har brukt eller bruker smokk ❤️
 
Nei, vil ikke ha..
 
Jepp og den er helt topp :)
 
Eldste nektet alle typer smokk. Derfor bestemte vi oss for å innføre smokk tidlig denne gang. Men så strevde vi med kort bakre tungebånd og måtte få det klippet, og da er det ikke lov med smokk fordi det kan gro feil, så dermed ble det ikke smokk denne gangen heller. Like greit :)

Slapp med storesøster å venne henne av smokk, og slipper det med lillesøster. Slipper dessuten å kjøpe og passe på og vaske og sterilisere masse smokker.

Så det er mange fordeler med at de ikie bruker smokk også. Ulempen her er at hun bruker meg som smokk om natta, men vi samsover så det går egentlig greit :) Men hun må ammes i søvn og om hun våkner er det puppen som gjelder :p
 
Jepp, han har stort suttebehov og holdt på å bli tommeltottsutter. Bedre med smokk da, lettere å venne av tror jeg. :p
 
Nei. Han hadde ikke noe sugebehov. Så til mammas forargelse så sluttet han med smokk når han var 2,5-3 mnd gammel. Brukte sikkert flere tusen kr på å kjøpe forskjellige smokker [emoji23] klarte oss fint da, men hadde vært enkelte ganger det hadde vært fint om han likte smokk som liten
 
Nei, dessverre, hun vil ikke ha. Hun foretrekker tommelen.
 
Back
Topp