Bruke kommode som stellebord?

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Vi tror ikke vi orker å bruke masse penger på en stellekommode, og tenkte å bare kjøpe en vanlig kommode og bruke stellematte oppå den. De vokser jo ganske fort fra badekaret i de kommodene uansett??  Hadde tenkt å beholde kommoden vi har på badet, men den er i dårlig jysk kvalitet og jeg tror den holder på  å ramle fra en annen :p

Hva syns dere?

Vi skal ha kommode med stellematte opp å
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20053926

Vi har dessverre ikke ikea her!! Eller hadde jeg handlet alt der sikkert! ;P
ER en 8 timers kjøretur dit vil jeg tro.. Men jeg tygget litt på denne her jeg:

Kommode fra Skeidar

Takk takk for utfyllende svar som vanlig vugge ;)

Neida, mente ikke noe med det. Jeg skulle ønske vi hadde ikea jeg! De har så mange fine og billige møbler der som jeg har lyst på.. Men vi er egentlig ute etter en mest rimelig løsning for oss! Vi tenkte også å bare bruke badebalje i dusjen :)

Men hva gjør man om man ikke finner stellematte som passer målene på kommoden da? Må de passe eksakt?

Så utrolig merkelig at det bilde ikke kom opp da.. HMH! Her er den i alle fall :)
Mål: B:75cm  D:50cm  H:87cm

Stellematten trenger jo ikke å passe helt, men det er viktigere at den er høy nok...[:)] Blir fort hardt til ryggen hvis den er for lav.

Ja, det har vi også tenkt på. Men mannen min er da et hode høyere enn meg, så han får sikkert lide litt. Tenkte vi skulle dra å se på kommoden, så får vi "teste" om høyden passer!

Okey, så flott! Tenkte de måtte passe ganske eksakt disse mattene.

Her blir v og å bruke kommode med matte på soverommet..har så liten plass at noe annet ikke går[:D] Kjøpte et oppblåsbart badekar på Brio til 299 for noen dager siden, det funker fjell til frøkna på 18 mnd, så regner med det funker for Spinnvill og.

Jeg hadde en helt vanlig kommode på barnerommet til LK da han var mindre, og stellematten var litt for bred (snakk om bare ca 5 cm) og litt for kort, men det funka likevel det[:)] Men har "hoved-stellebord" på badet som henger på veggen.[:)]

Takk for svar Laila1981!

Vi har plass til stellebord på badet, men orker bare ikke å kjøpe det.
Syns de er så knotete mtp det badekaret som oftest er i øverste skuff. Stjeler mye lagringsplass!

Jeg har lyst å prøve tummy tub da, ser ut som om ungene liker det! Trangt og ligner på livmora :P

Heisann, vi har en kommode fra ikea slik som denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20062596 og har kjøpt stellematte hos labanbutikken, den er like bred som kommoden,men pittelitt kortere i lengden.

Funker kjempebra, nå har vi badekar som vi bader Celine i, men når vi flytter så blir de badestamp i dusjen til lille Jonathan:)

ORIGINAL: Laila1981

Stellematten trenger jo ikke å passe helt, men det er viktigere at den er høy nok...[:)] Blir fort hardt til ryggen hvis den er for lav.

Ja det med høyden er det største problemet...har funnet ut at jeg må ha ca 94 cm i høyde, ei venninne har 87 cm og sliter med ryggen når hun skal stelle og hun er 165 høy tror jeg. Jeg er 170 

ORIGINAL: Tante Catti

ORIGINAL: Laila1981

Ja det med høyden er det største problemet...har funnet ut at jeg må ha ca 94 cm i høyde, ei venninne har 87 cm og sliter med ryggen når hun skal stelle og hun er 165 høy tror jeg. Jeg er 170 

Den kommoden jeg brukte er 100cm den.. akkurat passe for meg syns jeg, og jeg er like lang som deg[:)]

ORIGINAL: Goth.mummy

Takk takk for utfyllende svar som vanlig vugge ;)

Neida, mente ikke noe med det. Jeg skulle ønske vi hadde ikea jeg! De har så mange fine og billige møbler der som jeg har lyst på.. Men vi er egentlig ute etter en mest rimelig løsning for oss! Vi tenkte også å bare bruke badebalje i dusjen :)

Men hva gjør man om man ikke finner stellematte som passer målene på kommoden da? Må de passe eksakt?

Så utrolig merkelig at det bilde ikke kom opp da.. HMH! Her er den i alle fall :)
Mål: B:75cm  D:50cm  H:87cm

Vi har akkurat bestemt oss for en sånn MALM kommode fra Ikea, og da har sambo tenkt å feste en plate med sånne kanter på toppen. Det er ikke vanskelig og lage sånn stellebordstopp med kanter selv og bare skru den fast på kommoden (litt sånn bak og på siden, sånn at det ikke synes etterpå...) og med stellematte opp på der igjen blir det helt fint [:D]

Vi endte faktisk opp med å bruke stellematte på gulvet til slutt vi[:)] Hadde jo stellebord, men Selma koset seg sånn i Evas drakt og roet seg sånn da vi lot henne ligge der at det ble litt pesete å måtte stå der hele tiden for å passe på.
Så da la vi stellematta på gulvet og var i grunn storfornøyd med det[:D]

Jeg hadde glatt brukt en vanlig kommode som stelle plass om jeg hadde en som var høy nok,
men her er kommoden så lav at ryggen min hadde blitt helt gåen, så derfor har vi valgt en litt
høy stellekommode.

Tusen takk for svar alle sammen!

Ser nå at dette ikke er en teit løsning. Fikk bare inntrykk av at det var mest vanlig å kjøpe stellebord, og at vi var gjerrige som ikke gjorde det :p Men ser jo at det er helt normalt å bare bruke en kommode, eller hva enn som passer best! ;)

Noen som har brukt toppen av vaskemaskina? Det mente søster nemlig at vi kunne gjøre, men jeg tror den blir for lav for oss høye mennesker :P

ORIGINAL: Vugge

Jeg skal ha en kommode på soverommet. Helt vanlig Ikea med en stellematte oppå så jeg kan skifte på natta for eks uten å gå inn på badet. Er så ekstremt sterkt lys der inne og har ikke noe stikk-kontakt til et annet lys. Også blir det en stelleplass/bord med stellematte oppå på badet til dag-stellet.
Kjøper badebalje som jeg setter inni dusjen til badetid :)

Er ikke så viktig hva det er så lenge det er en løsning som passer for DERE ;)  

Må bare tipse deg om "spøkelseslampen" fra IKEA som lyser veldig svakt og dermed ikke vekker barnet, men godt nok til at man kan stelle babyen, finne frem klut etter amming el.l. Den har oppladbare batterier slik at du kan lade den om dagen, og lyser 4-5 timer når den er fulladet. Det holder til endel nattestellinger. [:D] http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70150982

Snakk om å være gravid, synsforstyrra og analfabet..... [8D]

Jeg måtte lese overskriften en dullion ganger før jeg leste noe annet enn "Brukte kondomer på stellebord". Hjernen min funker ikke heeeelt som den skal for tiden... [8D]

Back
Topp